Beşiktaş sahasında Trabzonspor'a 2-1 mağlup oldu.
Beşiktaş bu sonuçla 40 sene sonra ligde oynadığı 6 derbiden hiç galibiyet alamadan ayrılmış oldu.
Maç sonrası Erman Toroğlu, Sözcü TV'de çarpıcı açıklamalarda bulundu.
İşte Erman Toroğlu'nun açıklamaları…
‘’Beşiktaş taraftarları tabii ki haklılar üzülmekte. Şöyle bir şey var hocam, 40 yıl sonra Beşiktaş bir sezonu derbi kazanamadan tamamlamış oldu…''
Erman Toroğlu: ‘’Beşiktaş zaten 4-5 yıldır yarışın içinde yok. Bak, Sergen'i severim insan olarak filan ama ‘televizyonda yorum yap, git teknik adamlık yap, yorum yap’ vs... Bu iş olmuyor Sergen. Şimdi bundan sonra sen Beşiktaş'tan istifa ettiğin an artık Anadolu'ya gitsen yaparsın ama sen de gitmek istemiyorsun. Bundan sonra televizyonculuk yapacaksın. Bir de şu var; televizyonculuğa girdiğin zaman da sana insanlar eskisi gibi bakmazlar. ‘Sergen burada konuşuyorsun da oradayken yapsaydın’ derler adama. Çünkü burası başka, orası başka bir iş abi. Orası eylem işi, orası kolay iş değil. Burada konuşmak çok kolay. Bekara karı boşamak kolaydır derler, hakikaten doğru. Bir boşan bakalım ne oluyor, paralar nasıl gidiyor...''
‘’Hocam Fatih Tekke'nin de enteresan açıklamaları var. Sergen Yalçın için 'Beşiktaş'ta ne kadar zorlukla şampiyon oldu, Beşiktaş taraftarı kusura bakmasın yakıştıramadım onlara' diyor. 'Beni mutsuz etti, yeni bir kadro, devre arası alınan kararlar, puanlara bakınca gayet başarılı. Bizim de başımıza gelebilir. Bizdeki merhamet duygusu ve sabır ne oldu?' demiş.
Erman Toroğlu: ‘’Şimdi biraz La Fontaine'den masallar yapmış, cila yapmış. Sana ne? O onun sorunu, Beşiktaş'ın sorunu. Ama sen bunu anlatınca şuna geliyorsun; yarın kupa maçında ters bir şey olursa kılıf hazırlamaya kalkma hocam. Sergen abi için üzüldüm bile deme. Sergen'in büyük topçuluğunu herkes kabul ediyor ama topçulukla teknik direktörlük farklı işlerdir. Cruyff çok büyük oyuncuydu ama teknik direktörlük yapamadı. Lefter abi, Turgay abi bunlar büyük topçulardı, teknik adamlık yapamadılar. Onun için sen şu topa girmesen iyi olurdu. Şimdi millet diyecek ki ‘Kılıf mı hazırlıyorsun?’. Ha şunu diyebilirdin: ‘Sergen abi için üzüldüm, keşke bu tarz bağırmalar olmasaydı.’ Bitti. 'Benim için de yarın aynısı olur' filan dersen kılıf olur.
‘’Hocam Türkiye'de son 18 senedir yerli hocalar şampiyon oluyor. Yabancı hocalar neden şampiyon olamıyor?''
Erman Toroğlu: ‘’Bizim sistemimizde yabancının yapacağı iş zor. Sana bir misal veriyorum; Trabzonlu hakem kimdi? Yasin Kol. Bu hafta maçı var mı? Var. Kritik de bir maça verdiler. Avrupa'da böyle bir sistem yok ki. Siyahla beyaz gibi hata yapacaksın, en az 4 hafta dinlenmen lazım ama maça veriliyorsun. Onların sistemiyle bizim sistemimiz değişik. Bizim sistemimiz ‘idare et abi’. Trafik polisine yakalanırsın ‘idare et abi’, oraya gidersin ‘idare et abi’... Yok böyle bir sistem. Oradaki adamların bize gelip uymaları çok zor.''
Erman Toroğlu: ‘’Gordon Milne filan geldiler başarılı oldular, Derwall geldi bir çığır açtı. Ya Beşiktaş İspanyol adamı getirdi, Del Bosque'yi. Real Madrid'in hocasını... Adam dedi ki 'Benim çocuğum hasta, sezonu bitireyim öyle gideyim.' Adamı kovdular. Adam İspanya Milli Takımı'nın başına geçti, şampiyon oldu. Biz mi biliyoruz onlar mı biliyor? Onlar biliyorlar. Bizdeki sistem öyle değil. Beşiktaş Tigana'yı aldı. Teknik adam olarak büyük cambaz adam. Ama ondan sonra ‘Bu adama konuşsun da kovalım’ dediler. E nasıl aldın, niye kovmak istiyorsun? Doğru adam almıyorsun. Adam Fransa'ya gittikten sonra mali polis evinden aldı. Kim kurtardı biliyor musun Tigana'yı? Karşı komşusu Platini. Bizim sistemle onlarınki çok değişik. Guardiola'yı getirsen ne olur acaba? Mourinho geldi başarılı olamadı.''
duhuliye.com
''Adama 'Burada konuşuyorsun da oradayken yapsaydın' derler...''
Erman Toroğlu, Beşiktaş gündemini değerlendirdi.
Bunlar da ilginizi çekebilir