Fatih Doğan'ın Sabah gazetesindeki köşe yazısı.
Bir takım için en acı tablolardan biri; taraftarın sırtını sahaya dönmesidir. Siyah-beyazlı taraftarların Trabzonspor maçı başlar başlamaz 5 dakikalık sırtını dönerek yaptığı protesto, anlayan için büyük bir mesajdır. Acı gerçek şu ki: Sergen Yalçın'ın yönettiği takım, oynattığı-oynatamadığı futbol, yönetimsel hatalarla birleşince bir boşluğa düşmüş umutsuzluk girdabında acı anaforlar yaşamaktadır. "Muhteşem" algısı yapılan devre arası transferleri verimsiz. Her geçen gün iyiye gidecek denilen futbolda, bir sezona yaklaşan Sergen Yalçın yönetimine rağmen umut vadeden bir gelişme yok. Yalçın yönetiminde Beşiktaş, ligde derbi kazanamadığı gibi bütçesinin 10'da biri bile etmeyen düşme hattındaki takımlara puanlar kaybederek vasatizm girdabında aşağı doğru sürüklenmiştir. Haklı olarak kendisine destek verenlerin çoğunluğu da verdikleri destekleri bir bir çekmiştir. Trabzonspor'un Dolmabahçe'de 2-1'lik galibiyeti, şaşırtıcı değil hak edilmiş temiz bir galibiyet. Ancak Sergen Yalçın için "Bende yok" dediği ve kadroda istemediği Muçi'nin golüyle yenilmesi acı bir yansıma! "Sergen Yalçın'a zaman verilsin" diyenler, "Sergen Yalçın'la olmaz, gelecek kurulmaz" diyenlere hangi verilerle, gerçeklerle buna inandıklarını izah etmek zorundalar.
Fatih Doğan Sabah
YORUMLAR (35)
Bende Buradan Fatih Doğan a soruyorum Sergen le aranda ne problem var bilmiyorum eğer Sergen giderde başka birisi gelirse ve Sergen den daha kötü bir yerde bitirse bütün Türkiye kamuoyu önünde Sergen i bukadar eleştiri yaptığından dolayı Özür dileyerekmisin hemde TRT spor da
Olenin yardımcısı Kayseriyi düşürdü çagırın ole abinizi seneye bizi düşürsün 2 lige 🤣🤣🤣🤣🤣
Peki bu gelecek hoca ve futbolcular için nasıl reklam acaba kim gelip hoca olur kim gelip bu takıma oyuncu olur seneye.şu 3 kuruşa bilet alıyorum forma alıyorum ben bu takıma gönül veriyorum muhabbetini bırakın takıma ve hocaya sahip çıkın yoksa 10 sene ne kupa ne şampiyonluk görürüz takım gerçek Anadolu takımına dönüştüren bir grup çıkarcı biletçi taraftarın ve kendini yorumcu sananların peşini bırakın Gönüllerin Şampiyounu Beşiktaş
GEÇEN SENE muciye SAYDIRANLAR DÜN GECE YILDIZ YAPTILAR, SERGENİN HATALARI YOKMU ELBETTE VAR, Muçiyi MEVKİSİNDE OYNATMIYORMUŞ EVET DOĞRUDUR, TAMAMDA, GEÇEN SENE MAÇTA KOŞMUYOR MÜCADELE BİLE ETMİYORDU , TAKIMI KİM SABOTE EDİYORSA ŞEREFSİZDİR
Adamin getirdigi 18 milyonluk adam bir golde iki tane hata yapiyor. Bu nasil futbolcu? Colley bundan iyi
Fatih Doğan sen fırsatçı bir yavşaksın! Tvlerde iklemediğim gördüğümde kanalı değiştirdiğim tek Beşiktaş gazetecisisin.
Kabul edilmelidir ki sergen yalçın bu takımın hocası değil öncelikle kibir egoları dan vazgeçecek oyunu ve oyuncuyu okuyacak bir kişi asla olmadığını kanıtladı begenmryebikirsin ama yorum yapma bak gün gelir seni böyle rezil ederler ben bu ger ki biraz anliyirsan futboldan begenmediginiz rafa silvanin kranponu olamaz kepçe Sergen Yalçın...
Bir sürü negatif özelliklere sahip, bir kamyon sıkıntıları olan Sergen yerine -Sergeni destekleyen tinerci tayfa hariç- BJK taraftarinin %95'i bu takımı daha iyi oynatır!!!
Gs derbisine kadar ikinci yarı herkes poh pohluyordu. Derbiden sonra takım motivasyonunu kaybetti bir daha toparlayamadi böyle olması normal hedefsiz takım oynamaz
Sergen ile ikinci yarıya başladığında yeni gelenlerin performansına bakın 1 ay öncesine kadarki performansına bakın şimdikine bakın, çok net bir şekilde aşağı doğru gidiyor. Fiziksel olarak düşüklük zaten belli oluyor. 3 -0 yendin 1 gol ve asist yapan maçın en iyi adamını oyundan alıp Cengiz i tut sahada. Sol kanada Rashica yı koy. Sonraki hafta adamı Jota yı direk kes, sakatlıktan yeni dönen Bilal ile başla. 3-0 skor alan bir hoca o kadroyu bozmaz, cesaret etmez. Ama bu Cahil olduğu için cesaretli arkadaş, kendini futbol dehası olarak görüyor, yapar. Neden s....m kulübü önemli olan egoları.
Bunlar kör ve sağır oldukları gibi utanmaları da yok. Kösele gibi suratları. Sorumluluğu ne başkan ne de sergen aöıyor. İnsan bi çıkar arkadaş basın toplantısı düzenler. Bir özür diler, bir bedel öder, bunlarda hiç biri yok hepsi toptan gitmeli
Bunlar kör ve sağır oldukları gibi utanmaları da yok. Kösele gibi suratları. Sorumluluğu ne başkan ne de sergen aöıyor. İnsan bi çıkar arkadaş basın toplantısı düzenler. Bir özür diler, bir bedel öder, bunlarda hiç biri yok hepsi toptan gitmeli
stajyer sergen seneye de kalırsa bilinki bu sezonu mumla ararız küçük hedefleri olan adamın beşiktaş hocası olamaz
sergenin takımda kalması için bir neden söyleyin var mı takıma artısı hayır yok düz bir şablonda giden eller hucumu düşünmeyen göze hoş gelen futbol oynatmayan bir insan
sergen hoca filan değil nedenmi yazayım sergenin futbolcularla iletişimi sıfır sergen forma adaleti nedir bilmez sergen kendi transfer ettirdiği oyunculara daha çok süre verir cengiz gökhan vs sergenin hiç bir zaman a b c planı olmadı aynı kadro ile maça çıkar cernyi kenara alır aynı dakikalarda hemde egosu ve inadı bizleri bu hale getirdi seneye sergenle başlamak intihardır
Herkez dizilile oyun stiline takmış barçada sürekli kendi oyununu oynuyor sizin mantıkla sıradan kümede kalma mücadesi vermesi lazım her sene takım kendi oyununu kurmak ve oynamak zorunda rakibe göre oynamak küçük takım ların işi Beşiktaş oynar rakip önlem almaya çalışır boş muhabbete gerek yok fikri yok zikri çok
@Kartal 41 barca da oturmus birnoyun olani var kimi koysan makina işler.. karsilastirilan takima bak
@Kartal 41 belli nasıl oynadığı 35 milyonluk kadro değeri olan takıma yenilmekse senin bahsettiğin oyun demi. sen git denize kumdan kale yapanları izle
sıfır derbi çeken sergen gidecek dertler bitecek
Bugün Sergen hocaya sallayanlar, ıslıklayanlar geçen sene hep bir ağızdan Muçi'ye de sallıyorlar, ıslıklayıp yuhalıyorlardı unutmadık. Yönetim, teknik heyet ve kadroda kim olursa olsun; böyle iyi gün dostu,kötü ruhlu, sabırsız ve tahammülsüz seyirci topluluğu varken istikrardan başarıdan söz etmek eşyanın tabiatına aykırıdır.
İki sorunumuz var: Sergen Yalçın & Serdal Adalı
Olmaz en iyi örneği sen vermişsin. Begenmediği muçi trabzonu 3. Yapti. Dün aksamda sergenin fişini çekti
Serdar Topraktepe ile devam edilmeli hiç maceraya gerek yok
Sabredeceksek sistemi olan , futbolcusuna değer katan bir hocaya sabredelim. Ne oynayacağına hala karar verememiş sergene değil. Beşiktaş camiası her maç sonrası böyle maçlar oluyor lafını duymak istemiyorsa acil sergenden çıkmalı. Tabii ki yenilebilirsin.. Ama maçlarda pozisyona giremiyorsun. Ve her maç sıradan bir takım bile senin kalende 4/5 pozisyon buluyor. Her maç ayrı stoperle çıkıyorsun, daha stoper tandemine karar veremeyen bir hocayla yol yürünmez. Acilen sleven biliç, transferleri yeni hoca yapsın.
@Malcolm x Kardeşim bu taraftar kitlesi ve sabır ? Gerçekren inanıyormusun.
Sabır,istikrar güzel laflar ama sene boyunca ne yaptı karne ne tutum davranış ne Sergenin kaç başarısı var Sergen Beşiktaş’ın başına bu geldiğinde çok önyargılı ve kendini beğenmiş geldi önceki dönemi daha mütevazı ve başarıya açtı ve şu da var futbol değişti Sergen yorumculuk senesinde hiç kendini teknik direktörlük adına geliştirme yoluna gitmedi yardımcıları yetersiz antrenmanlar hafif antremanlarda sakatlanan yok tek Ersin de ilerleme var oda özgüven aşıladığı için
@İstiktar kim ersinde ne ilerlemesi var merak ettim kaç maç ne goller yedi ersin Beşiktaş ta yedek bile olamaz
Size net birşey söyleyeyim, bu takımın başında herhangi başka Türk antrenör olsaydı bu futbolcularla inanın bundan iyi durumda olurduk. Sergenin hocalığını sorguluyorum artık. Gördüklerimiz açık, hep aynı diziliş hep aynı stil futbol, aynı taktik demiyorum cünkü ortada bir taktik yok. Al gulum ver gulum sacma sapan futbolumsu birşey oynanan. Takım geri düşmüş öne gecmiş hic farketmiyor dümdüz oyun. Arkadas bir hocanin hicmi baska bilgisi olmaz hiç mi başka a-b-c planı olmaz. Tam bir kepazelik, bundan hoca moca olmaz biran önce gitsin..
@Ulan Batur kartal41 bu sene deneme senesi zaten, dene bari kardesim, 3-4-3 dene 3-5-2 den 4-3-3 dene 4-5-1 dene ne bileyim eldekilerden me yaratirim diye dene işte. Sadece sol acik yok onu denedi görduk kimse tutmadi. Deneme bile yapmiyor adam… takmıs el bilale ondan sol acik yaratacak, olmuyor oynamiyor oynayani cikariyor o oyinda ne bileyim yaa, sergenden olmaz bir onu bilirim
@Ulan Batur nasıl bir oyun oynayacak nasıl taktik değiştirecek farklı varyosyonlar farkı oyuncu larla oynanır bu herkez biliyor ama konuşurken birini suşlayacak ya işine gelmiyor şimdi gelelim takıma ilk 11 oynayacak kapisetede oyuncu yok başka varyasyonda oyuncusu olsun
Sergen Yalçın zaman kaybıdır. Takımın oyunu, iyileşeceğine geriye gidiyor. Bu durumu, oyuncu kalitesi veya kadro yetersizliği ile açıklayamazsınız. Sistem ve taktik disiplininiz olmalı. Taraftarın çoğu bu durumun farkında. Ancak yönetim sanırım bunu göremiyor.
En kolay izah şu ; hiç bir hocaya 1 yık dayanamadık ve sürekli battık !!! Bir yık daha sabretmek şart hatta daha fazlası şart !!! Gömlek değiştirir gibi teknik direktör değiştirerek hiç. İr yere varılamadığıjı göremeyecek kadar kör müsün yoksa yandaş bir cahil mi Fatih !!! Zaten tipinde meymenet yok !!! Valla 5 yıldır yönetimler , teknik adamlar ,futbolcular hep değişti ama değişmeyen şeyler cahil sürüsü taraftar , sözde spor yorumcuları özde yandaş yalakalar, hakemler ve başarısızlıklar !!! Demek ki başarısızlığın sebepleri yönetim, teknik adamlar ve futbolculardan önce; boş beleş ergen cahil taraftar, hakemler ve medyaymış !!! Taraftar taraftarlığını yapmadığı sürece önüne gelen bizi tokatlayıp geçecek sizler de öyle liseli kızlar gibi anca trip atıp ağlayacaksınız !!! Zaten medya , hakemler falan hep rezaletti ama taraftarlar da bu re,illiğin artık en büyük parçası oldular çünkü beyinsizler !!! Taraftara kulak veren yönetim anlayışı istemiyorum 3 kuruşluk beyni olmayan ergenleri dinleyerek iş mi yapılır !! Sergen de takımın başında kalmalı yönetim de mümkünse ilk başta taraftar defolup gitmeli !!! Sırtı dönük maçı seyrettiklerinde daha derli toplu oynuyorduk , yüzlerini maça bir döndüler resmen Trabzon hakem taraftarı gibi takıldılar yüzsüzler
Ganyan bizim işimiz. Veliefendi hipodromundan saygılar selamlar
Arkadaşlar lütfen biraz sabır hersene hoca değişikliği ile şampiyonlar ligi şampiyonluğu nu mu kazanacaz sanki bana hoca şampiyonluk maçını kaybetmiş niye konyasporun haksız penaltısını kimse konuşmuyor iki toplumuz direkten döndü ya bırakın hoca takımını kurşun Eylül ayında geldi hoca bu kadroyu kendisi kurmadi devre arası transfer zordur bırakın bir yaz transfer dönemini geçirsin ya kaç tane hoca değişti bu takıma guardiala gelsin siz o da gitsin dersiniz bırakın bu işleri gerçek Beşiktaş taraftarı hocanın ve başkanın yaninda
Uzun yıllar at yarışı bültenlerine bakan tiplerin ,nasıl psikolojiye büründüklerini herkes biliyordur
Adalı'nın bununla ne bağı var acaba? Bu kadar toleransın bir nedeni olmalı ama bu neden kesinlikle Beşiktaş sevgisi ve vizyonu değil çok belli.. Bir büyük transfer dönemi heba mı olacak ki? sonra herkes yoluna mı olacak ve Beşiktaş ım tamamen yara mı alacak?
Ben hoca değiştirerek, yönetim değiştirerek başarı geleceğini düşünmüyorum. Biz bir kadromuzu kuralım ne ilk 11 belli ne yedekler belli. Gs son 4 senenin şampiyonu onu geçmemiz lazım dimi kıyaslayın kadroyu orkun ve agbadu belki murillo hariç toplasan 3 saydım geri kalan hepsi gs da daha iyi. Bu kadar düşmüşüz önce kadro olarak yakalayalım kalite olarak gerideyiz baya.
Bayılırım bu sene başı övüp sene sonu duruma göre yorum yapan anlayana büyük mesaj, büyük BJK taraftarı tarzı yorum yapanlara :D Emlakçı gibi bunlar kafa olarak çok severim bu tipleri. Ne büyük BJK taraftarı takımla 31 maça çıkmış Teknik Direktör dün biz 4. olmak için transfer yaptık, benim sorumluluğum yok birisinin sorumluluk alması lazım kadroyu ben kurmadım dedi adamlar Sergen gitmesin her sene teknik direktör değiştiriyoruz diyor la :D Bunlar mı büyük taraftar :D :D Fatih Tekke dediğin adam senin yedeğinden çift haneli gol-asist katkısı almış. Oulai-Zubkov-Agusto gibilerini kim tanıyordu sene başında adam ondan yararlanmış bizimki Jota'yı bile kullanamadı kime mesaj ben anlamadım alıcı-transceiver yok ki takımda :D
Sergen artık su şişesini başka yerine istiyor! Terbiyesiz adam dün 4. olmak için yaptık transferleri dedi. Beşiktaş'ın karakteri olan, Beşiktaşlı bir başkanı olsa; Basın toplantısı bitimi tekmeyle kovardı bu megolaman, iktidarsız muhterisi! Kendini dev aynasında gören pire! Ole o eksik takımla puan farkı attı Sergen'e. Derbileri kazandı. Nağmalup Şampiyon ünvanımızı korudu. İçeride Atletico Madrid'e 4 attı. Bu baığımlı pire onca transfere rağmen 4. olmayı başarı sayıyor! Allah'ım sen bize mukayıt ol! İş çok kötü yere gidiyor!
Adamin tek bildigi taktik Cerny degisikligi. Dakikalari bile ayni.
Sergenden önce dokuz kişi kakan takıma hücum yapamıyorduk. Kaleye ilk şutumuz ikinci yarı oluyordu neredeyse. Siz ne çabuk unutuyorsunuz. Kesin bu yazarın bir çıkarına dokunmuş Sergen hoca.