29.07.2025 - 09:34

Takip Et:

Beşiktaş’ın golcüsünü ateşe attılar! Lanetli formayı Abraham giydi

Hiç düşündünüz mü, "rakamlar sadece sayıdan ibaret mi?" diye. Havalar sıcak. Transfer mevsimi yakıp yıkıyor. Takımlara oyuncular gelip gidiyor. Yeni transferler forma numaralarını seçiyor. Eskilerden değişime giden oluyor.


Hiç düşündünüz mü, "rakamlar sadece sayıdan ibaret mi?" diye.

Havalar sıcak. Transfer mevsimi yakıp yıkıyor.

Takımlara oyuncular gelip gidiyor.

Yeni transferler forma numaralarını seçiyor. Eskilerden değişime giden oluyor.

Yaşı 30’un üstündeki gençler hatırlar. Eskiden farklı idi.

Kaleci 1 numaralı formayı giyer, sağ bekten başlayarak sıra ile giderdi.

9 numaralı forma özeldi. Santrfor sırtına geçirirdi.

Aslında sadece bir rakam gibi görülse de, sayılara farklı anlamlar yüklenir. Mesela 13 uğursuzdur! Çoğu otelde 13’ncü kat yoktur. 12’den sonra 14’e geçer!

Herkes bunu iyi seçer!..

Çoğu yolcu uçakta, 13 numaralı koltuğa oturmak istemez.

Bunun tersi yok mu?

Çok. Bazı inançlara göre 33 uğurludur. Ya da 99.

7 çekici, 9 itici bulunur. 47 ise ters gelir denilir...

Bir sürü yaklaşımlar var böyle.

Buradan hareket ile şöyle bir analiz yapayım dedim.

0’dan 100’e kadar sırtına forma numarası geçirme hakkı olan futbolcuların yaklaşımı nasıl?

Bu konuda Beşiktaş ve 9 öne çıkıyor.

Hem de, öyle böyle değil.

Biraz geriye gidelim. Stavrum ve Fazlı... Eski takımlarında attıkları gollerle öne çıktılar. Kartal havada kaptı!

Ee golcüler ya, 9 numarayı giydiler. Geldikleri gibi gittiler...

İkisi de, gol orucundan çıkamadılar.

Pancu. Rumen oyuncu da aynı numaralı formayı tercih etti. Hala hafızalarda. Ama attığı gollerle değil. Kadıköy’de Fenerbahçe derbisinde kaleye geçtiği derbi ile.

Ardı arkası gelmedi...

Gökhan Güleç. Uçtu, kaçtı derken o da 9’un hışmına uğradı. Golsüz kaldı.

Ertuğrul Sağlam da aynı formayı giydi. Santrfor başladığı sezonu, stopere devşirmiş olarak tamamladı.

Aynı Ertuğrul Sağlam, hoca olarak takımın başına geçti. Real Madrid’in yıldızı Higuen’in kardeşini aldırdı. “Takip ettiğim biri. Boğaz'ın yeni kralı olacak” dedi. 9 numaralı forma ile oynayan Arjantinli skor üretemeden ayrıldı.

Zincir halkası gibi yaz yaz bitmiyor. Biraz daha sürdürelim.

Erkan Zengin. Yurt dışı altyapısı ile ligde göze girdi. Beşiktaş çekip aldı. O da aynı numaralı formanın sıkıntısını çekti. Takıma yakın, gollere uzak düştü.

Efsane kadro sonrası alttan golcü çıkmıyor dendi.

Sen misin bunu diyen Batuhan Karadeniz geldi.

Dev adam. Krampon bulunamadı özel yaptırıldı. 47 - 49 numara giydi.

Peki ya forma numarası kaç dersiniz.

Ahaaa, gel buradan yak şimdi.

Aynen: 9...

O da golü unuttu. Fenerbahçe derbisinde boş durumdaki takım arkadaşına pas verme yerine dışarı attı.

Bunu, “Kahraman yaratmam. Kahraman olurum” diye açıkladı.

Disiplin deyince Almanlar akla gelir. Gidip Hilbert alındı.

Santrfor olmamasına rağmen 9 diye tutturdu.

“Al bakalım” dendi.

Hilbert idmanlara ülkesinden gidip geldi!

Aynen böyle oldu. Alman oyuncu kız arkadaşına yakın olmak için. İdman sonrası ilk uçak ile Frankfurt’a gitti. Aynı şekilde dönüp idmana yetişti. Kimseler fark etmedi.

Ne, neeee. Gol mü dediniz? Pehhh...

Sahada ne kendisini, ne de attığı golleri pek gören olmadı(!)

Pascal akıllı çıktı! Kendisine altın tepsi içinde sunulan 9 numaralı formayı tercih etmedi.

Ama Almeida havada kaptı. O da hep tartışıldı.

Rıza Çalımbay hoca döneminde Ailton alındı. Kampa bir geldi; Yağlı güreş baş pehlivanı gibi mübarek!

Sen kalk Almanya’da gol kralı olan oyuncuya 9 numarayı giydir.

Sonuç; arkasına teneke bağlayıp gönderildi.

Demba Ba...

İlk geldi 9 ile başladı. Kendisine bu numara hakkında bilgilendirme yapıldı. Ligin ikinci yarısı 9’un önüne 1 ekletti. 19 yaptı yani...

Ama o da yetmedi maalesef.

Bir kez kolunu kaptırdı ya, geçmiş olsun.

Çok istekli olan Aboubakar aynı hataya düştü. Dipsiz kuyu gibi battı gitti. Hala düşüşte.

It’s finish(!)

Gel zaman Kartal, Antep’ten Cenk Tosun’u aldı. Cenk 9 numaralı forma ile medyaya poz bile verdi.

Sıkı durun.

Dönemin başkanı Yıldırım Demirören çağırdı. “Yahu oğlum uğursuzluk getiriyor. Farklı numara al. Yoksa sonun kötü olur...” dedi. 23’e transfer oldu. İyi de oldu valla...

Mario Gomez’e karşılama yapıldı. Yine 9 verilecekti. Konu yeniden gündeme geldi. Yıldız oyuncunun kafası karıştı. Eşi, “33 giy öyleyse...” dedi.

Bunu geri çevirmedi. Kendisi kral, takımı şampiyon oldu. Yıllar sonra yeniden Alman milli takımına davet edildi.

Ya işte sana fark!

İlerleyen süre içinde 9 yeni kurbanlarını aradı.

Bulamadı!

Alttan bir genç çıktı Semih Kılıçsoy.

İlk sezon; 35 ile başladı. Sonra 90’a çıktı. Geçen sezon 9’a döndü.

Eyvah ki, ne eyvah.

Düşüşe geçti. Çakıldı, çakılacağı kadar.

Sen misin yaşananları göz ardı eden. Hep geri gitti. Onca potansiyele rağmen istikrarsız bitirdi koca yılı.

Tam "ohh be" denildi ki, Abraham transferi patladı.

Kimse ağzını açmadı.

Yıldız futbolcu 9 numaralı forma ile buluştu.

İlk resmi maçta yenilgi geldi. Penaltıdan gol atsa da, prestijden öteye geçemedi.

Oldu mu şimdi

Oldu mu ya hiç.

Ya 9’un laneti Abraham’ı da tutarsa.

Tüh, tühhhh maşallah.

41 kere maşallah

Tammy Abraham

Nazar değmez inşallah


Şerafettin Tilki / Yeni Çağ


Hbr1903




Etiketler:

YORUMLAR (45)

Hasan
31.07.2025 - 08:34

9 bizde uğursuz doğru

Yanıtla Beğenme (0)
taktisyen
29.07.2025 - 23:19

çok saçma bir yazı olmuş.

Yanıtla Beğenme (0)
Halimee
29.07.2025 - 16:58

Alakası yok demba ba ,les ferdinand ,şifo mehmed 9 giydi ,önemli olan oynayabilmek

Yanıtla Beğenme (1)
arife coşkun
29.07.2025 - 16:08

Bomboş bir inanış. Kendini gerçekleştiren kehanet diye bilimsel bir konu var psikolojide. Sen adama 9 numara uğursuz gol atamazsın'a inandırırsan onu baskı altına almış olursun her atamadığı golü buna bağlar ve sonunda strese girer ve atamaz bundan sonra da 9'dan dolayı atamadığını düşünür. Tamamen psikolojik. Semih'i geçen sezon kendi mevkisinde oynatmamakla birlikte kendisine önceki sezon boş alanlar yaratan pozisyonlar hazırlayan Cenk gibi hareketli santrfor olmaması ve Semih üzerinde aşırı beklenti ve baskı oluşturulması çocuğu geri itti. Sosyal medyadaki itibarsızlaştırma olaylarından en çok muzdarip olan da Semih'tir. Ayrıca milli takımdaki mobbing olayları da etkilidir. Demba Ba başarılıydı, Gomez 9 giyse de çok gol atardı. Abraham'a pozisyon hazırlayacak kanat oyuncuların yoksa o da atamaz Mbappe de Gyökeres de atamaz. Babel bencil bir kanat oyuncusuydu Wagner Love atamadı sürekli adam ofsayta düşerdi. Almeida ve Batshuai kendi beceriksizliklerinden atamazdı. Numarayla alakası yok Abrahaaam atıver golleri çürüt bu üfürükçü tezlerini

Yanıtla Beğenme (0)
Hipodrom Casusu
29.07.2025 - 15:21

Sert şut atamayan çakma golcü

Yanıtla Beğenme (0)
Kiri
29.07.2025 - 14:08

Astrologdan devşirme spor yazarı muhtemelen..!

Yanıtla Beğenme (0)
Arma Aşkı
29.07.2025 - 13:52

Böyle saçma, alakasız, mantıksız ve içinde gram zeka belirtisi olmayan bir yazıyı nasıl bu sitede paylaşırsınız?!! Onurunuz nerede! Bu gereksizin yazısını nasıl sitenize koyup onurlandırırsınız!!! Beşiktaşlı olun!!! Burası bütün değerleriyle bir kulüptür, takım değil. Beşiktaşlılık şereftir. Beşiktaşlı olanların yazısını paylaşın burada!!! Boş insanların yazılarını yayınlayıp insanları şekle sokmayın! Bu dediğim yorumlar için de geçerli. Seçici olun biraz. Ayıptır...

Yanıtla Beğenme (0)
Maestro
29.07.2025 - 13:51

O lanet, senelerdir adam gibi 9 numara alamayan yönetimlerde!

Yanıtla Beğenme (0)
Silifke kartalı
29.07.2025 - 13:35

Ne saçmalıyorsunuz bu kadar derdin arasında hiçte üşenmemiş yazar

Yanıtla Beğenme (0)
Kemal
29.07.2025 - 13:32

ey admin sen ne iş yaparsın?? böyle saçma sapan yazılarla insanlara vakit kaybettirmeyin yazıktır. bomboş, yalan dolan dolu saçma sapan bir yazı. Pancu ya, Ertuğrul'a, Demba'ya, Hilbert'e kim başarısız değil diyebilir? Ancak böyle boş yorumcular. Adam Hilbert gol atamadı diyor. Admin de bunu yayınlıyor. Bakalım bu yorumu da yayınlayabilecek mi

Yanıtla Beğenme (0)
BjkAta
29.07.2025 - 13:10

Saçma sapan yazı, bunu nasıl yayınlıyorsunuz?

Yanıtla Beğenme (0)
Ozan
29.07.2025 - 13:04

Ertuğrul sağlam 9 değil, 6 numaralı formayı giyerdi. İşini düzgün yap, bir de yazar olacaksın.

Yanıtla Beğenme (0)
Hamit
29.07.2025 - 13:03

En ugurlu rakam 13

Yanıtla Beğenme (0)
Memo
29.07.2025 - 12:41

Batmanı unutmuşsun

Yanıtla Beğenme (0)
Mesut Çukuroğlu
29.07.2025 - 12:28

Katılıyorum. Hatta 10 numara da aynı. Vaktiniz varsa son on yıl 9 ve 10 numarayı giyenleri bakın.

Yanıtla Beğenme (2)
Cantekin Tonguç
29.07.2025 - 12:20

Şerafettin Tilki, gene tamamen boş yapmış..müstear (takma) ad ile yazı yayınlatılmamalı, kimdir ne işe yarar bilmeli millet

Yanıtla Beğenme (0)
Volkan Deniz
29.07.2025 - 11:52

Dayi sen ne anlatiyon ?? Kitap mi yaziyin ??

Yanıtla Beğenme (0)
Sarpdeniz k
29.07.2025 - 11:48

Anlatılanların çoğu yanlış yarım yamalak .....

Yanıtla Beğenme (0)
Erhan 1903
29.07.2025 - 11:38

Mehmet Özdilek 9 giyerdi. Ligin ivinfen geçerdi. Keşke başka numara giyse imiş., Avrupa'da Kipa kaldırırdık tadında haber olmuş.

Yanıtla Beğenme (0)
EmreD
29.07.2025 - 11:25

Yazı absürt dille kaleme alındığı için spor değil astroloji veya magazin kısmında yer almalıydı. Ama öyle olsa dahi gene de saçma olurdu. Mantık hataları bir tarafa içerikte belirtlen hadiselerde de hatalar var. Mesela Cenk Antep' ten geldiğinde dönemin başkanı Yıldırım Demirören değil Fikret ORMAN' dı.

Yanıtla Beğenme (0)
Nedved
29.07.2025 - 11:24

Şerafettin Tilki denilen takma isimli yazarımsı arkadaştan yine boş bir yazı. Yazdığın yazıda kendinle çelişiyorsun. Pancu demişsin, Pancu 18 gol 10 asist yapmış, en kritik gollere imza atmış. Ertuğrul Sağlam'ın forma numarasını teknik direktörlük dönemlerine bağlamaya çalışmışsın. Ertuğrul'un Beşiktaş kariyeri ortada. Demba Ba leblebi gibi gol attı bu numarayla. Aboubakar'ın prime Beşiktaş dönemini saymıyorum zaten. Sen ve senin gibi boş spor yazarımsıları sayesinde ülke futbolu ilerleyemiyor. Delikanlıysan kendi adınla yaz, uyanık Tilki. Eğer delikanlıysan önce takma ismini bir kenara bırakıp öyle yaz.

Yanıtla Beğenme (0)
Orkun
29.07.2025 - 11:23

Hakikatten 9 numarayı kim girdiyse uğursuz geldi Ertuğrul fazlı Gökhan semih bakalım bu uğursuzluk abrahamla kirilcakmi

Yanıtla Beğenme (0)
Sot
29.07.2025 - 11:10

Sorun adamlarda değil forma numarasında dimi hey yarabbim ya

Yanıtla Beğenme (1)
figo
29.07.2025 - 11:06

kadro çöp, teknik direktör yetersiz. rakiplere fark uzaydan öte. bahane bulacaz ya, habere bak. sonra tinerci dediler mi kızıyoruz.

Yanıtla Beğenme (0)
Erso
29.07.2025 - 11:03

Saçma birşey. Tamda bizim toplumluk batıl bir inanış. Ne yani 99 a kadar numara seçme hakkı olmasa, eskisi gibi sahaya çıkan takım numaraları 11 e kadar olsa uğursuz diye 9 boş mu bırakılacaltı. Metin Ali Feyyaz a 9 u versen başarısız mı olacaklardı.

Yanıtla Beğenme (0)
Mutlu
29.07.2025 - 10:59

Bu kadar saçma bi yazıyı üşenmeyip okuyanlara helal olsun Demba ba Abu cenk bi dönem gayet iyi giydiler 9 u sorun numarada degil oyuncuda bunu anlayacak kapasitesi olmayan bunu yazar ancak

Yanıtla Beğenme (0)
Gerçek Tarih :)
29.07.2025 - 10:49

13 Atiba en uğurlu sayımız . Ayrıca 13 İstanbul un fetih tarihinin rakamlarının tek tek toplandığında çıkan sonuç olduğu için uğursuz saymışlar , bizim için uğruludur . 1+4+5+3=13 .

Yanıtla Beğenme (0)
Baba Kartal
29.07.2025 - 10:43

Bazen duhuliye.com sitesinin renkliler tarafından yönetildiğini düşünüyorum. Camianın moralini bozup umutlarını tüketmek için ellerinden geleni yapan bir tarafından yönetiliyor. Gerçek hayatta yüz yüze gelip yüzünüze tükürmek isterdim.

Yanıtla Beğenme (0)
camel
29.07.2025 - 10:41

yakışıyormu sizin duruşunuza böyle saçma yazılar , hurufimisiniz kardeşim

Yanıtla Beğenme (0)
Bilgin
29.07.2025 - 10:39

Üşenmemişler şu haberi yapmışlar. Heyy Allahı'ımmm yaaa..

Yanıtla Beğenme (0)
vatandaş
29.07.2025 - 11:04

@Bilgin haberi yapmak ayrı bişey de adam üşenmeden o kadar yazmış....

Beğenme (0)
Muhalif kartal
29.07.2025 - 10:38

Basligi okudum o kadar herif boyle aptalca yazi yazarak para kazaniyor dusunsenize sifo mehmet yillardir 9 giydi sonra 10 en cok gol atan oyuncular arasinda gomez 9 giyse gol atamiyacak miydi iste zeka

Yanıtla Beğenme (1)
Quaresma7
29.07.2025 - 10:37

Şerafettin bsg geri zekalı.batıl inançları olan beyinsiz

Yanıtla Beğenme (0)
Blackeagles
29.07.2025 - 10:24

Hayatımda okuduğum en boş saçma yazı Allahtan tamamını da okumadım dngile bak ulan saydığın oyuncuların yarısı bu takımda efsane olmaya ramak kalmış iyi oyuncular Pancu sadece Kadıköy de kaleye geçtiği için akılda kalmış demek Ertuğrul, Demba Ba, Hilbert, Aboubakar, gibi oyunculara laf etmek hangi aklın ürünüdür? Yazıyı bilgisayarı açık unuttun da 7 yaşındaki yeğenin filan mı yazdı?

Yanıtla Beğenme (0)
kavaklı
29.07.2025 - 10:08

nenemin bıyığı olsa dedem olurdu gibi saçma sapan yazı iki satırdan sonra okumayın vakit kaybı gibi duruyor ilk 2 satırdan anlaşılıyor saçma yazı olduğu

Yanıtla Beğenme (0)
Kartal 63
29.07.2025 - 10:08

Çok saçma bir yazı olmuş sanki. Bu saydıklarının çoğu başarılı oldu. Bazıları da başarılı olamadı. Bu kadar.

Yanıtla Beğenme (0)
BALYOZ
29.07.2025 - 09:59

Bu nasıl bir yazıdır, işimiz bunlara kaldı deseniz ya. Başarılı 9 numaraları niye saymazsınız yüzlercesi var.

Yanıtla Beğenme (0)
Erdi
29.07.2025 - 09:56

Yaziyi okumadim, yorumlara baktim. Iyi ki okumamisim. Vakit kaybi sanirim.

Yanıtla Beğenme (0)
Pancu
29.07.2025 - 09:53

ya şerafettin bir tarafından uydurma Cenk Tosun Beşiktaş'a transfer olduğunda başkan Fikret Orman'dı. Valla bu kafaları okuyunca keşke biz de gazeteci olsaymışız diyorum.

Yanıtla Beğenme (0)
İzmirli
29.07.2025 - 09:51

Tam bir boş muhabbet! 13 için uğursuz demişsiniz. Atiba 13 ile efsane olmadi mi? Suan 9 giyen Abrahama neden negatif enerji yukluyosunuz? 9 basarisiz ise, ilk zamanlar Sifo Mehmet, Pancu, Demba Ba, Negredo buyuk isler yapmadi mi? Bi salin artik su takimi! Bi bitmediniz be kardesim!!!

Yanıtla Beğenme (1)
karayel
29.07.2025 - 09:49

Yarıda kestim okumayı. Biraz zorlama olmuş. Rakamlardan hata devşirmeye çalışılmış.

Yanıtla Beğenme (0)
SERDAL NUR ÇEBİ
29.07.2025 - 09:48

Bu yazıyı yapay zekaya yazdırsa o bile daha doğru bilgiler verirdi. Verdiği bilgilerin yarısından fazlası hatalı. Şaka gibi.

Yanıtla Beğenme (0)
AnadoluKartal50
29.07.2025 - 09:48

Bu nasil yazi ne saçmalamış. Bir kere Cenk Tosun transfer oldugunda Yıldırım Demiroren yoktu Fikret Orman aldı antepten. 9 numaraymis lanetliymis hastamisin birader santrfor her yerde 9 giymek ister.

Yanıtla Beğenme (0)
...
29.07.2025 - 09:46

yazının ciddiyetsizliğine bak. cenk tosun 9 numaralı formay istemiş, dönemin başkanı (!) yıldırım demirören uğursuzluk getiriyor giyme demiş. tosun paşa'yı tüpçü demirören değil, fikret orman getirdi. ertuğrul sağlam beşiktaş'ta oynarken 9 değil 6 numaralı formayı giyiyordu. demba ba ilk gelişinde 9 numaralı formayı giydi, golleri sıralayıp gitti. ikinci gelişinde 99 numaralı formayı giymişti. 19 numaralı formayı başakşehirde oynarken giydi. daha yazarım da bu kadarı yeterli. bilgiye bu kadar kolay ulaştığımız bir dönemde aklımızla ve hafızamızla alay etmeyin.

Yanıtla Beğenme (0)
valdez
29.07.2025 - 09:43

ne boş bi yazı be abi.... atar şimdi 30 gol 9 numarayla oturur kendin okursun yazılarını sezon sonu

Yanıtla Beğenme (0)
Ivan Karamazov
29.07.2025 - 09:36

Birakin batil inançlari. Demba Ba 9 numara giydi, kötü müydü? Keramet numarada değil kurulan takımda ve takımı oynatan hocada!

Yanıtla Beğenme (0)