02.05.2026 - 17:37

Takip Et:

”Ersin ile çoktan sözleşme uzatman gerekiyordu”

Ali Ece,Neospor programında Beşiktaş gündemine dair görüşlerini dile getirdi.

Ali Ece:

Beşiktaş'ın Ersin konusundaki temel hatası şu: Kulüpte profesyonel bir kaleci departmanı yok. Oysa bütün kulüplerde bu birim mutlaka olmalı. Neden mi? Çünkü kaleci, sahadaki diğer 10 mevkiden tamamen farklı ve spesifik bir görevdir. Bir sağ bekiniz eksildiğinde, başka bir sağ beki veya sol beki o bölgeye çekebilirsiniz. Ancak bir kaleci kırmızı kart gördüğünde mutlaka yeni bir kaleci almanız gerekir. Çok nadir durumlarda Pancu, Tuncay Şanlı veya penaltı kurtaran Melo gibi isimler kaleye geçer ama bunlar tamamen ekstrem olaylardır. Bugün Ersin’e bir şey olsa kaleye Jota’yı veya boyu uzun diye En-Nesyri’yi koyamazsınız. Büyük bir takımın her zaman birbiriyle rekabet eden en az iki sağlam kalecisi olmalıdır.

Football Manager veya Championship Manager oynayanlar bilir; oyuncuları karşılaştırırsınız. Eğer elinizdeki birinci kaleciden sadece "bir yıldız" daha iyi birini alacaksanız, hiç almayın daha iyi. Çünkü Ersin örneğinde gördüğümüz gibi; bir kalecinin 6 ay önceki haliyle şimdiki hali arasında iki yıldızlık bir gelişim farkı olabilir. Elinizdeki potansiyelin üzerine sadece bir tık daha iyi birini getirirseniz, o gencin gelişimini baltalarsınız. Sergen Yalçın’ın bu sezonki en büyük başarısı Ersin’in arkasında durmasıydı. Ersin’in performansının dibe vurduğu, Beşiktaş kariyerinde güneşin bir daha doğmayacağının sanıldığı o "karanlık gecede" Sergen Hoca ona sahip çıktı. Ancak yönetim bu başarıyı kurumsallaştıramadı; kaleci departmanı hâlâ kurulmadı.

Eskiden Önder Özen gelmiş ve dürüstçe "Ben kaleciyi seçemem" diyerek Tolga Zengin ismini vermişti ama uzun vadeli bir sistem gerektiğini de vurgulamıştı. Başkan kim olursa olsun, ister Fikret Orman ister Ahmet Nur Çebi, bu departman şarttı. Bakın, Slaven Bilic'ten sonra gelen Şenol Güneş efsane bir kalecidir; ama Şenol Hoca aslında bir santrafor uzmanıdır. Burak Yılmaz'dan Umut Bulut'a, Cenk Tosun'dan Fernandão'ya kadar herkesi o hazırladı. Hatta Shota Arveladze'yi bile ekleyebiliriz; Shota Trabzonspor’da parlayıp Ajax gibi dev bir takıma gittiyse bu Şenol Hoca'nın santrafor dokunuşu sayesindedir. Ama mesele şu: Kaleciye aynı özeni göstermediniz, çünkü kaleci yetiştirecek bir donanımınız ve biriminiz yok.

Ersin bugün dünyaları kurtarmasa kimse "Sözleşme uzatın" demezdi. Beşiktaş kalecisinin sözleşmesi 1 Mayıs tarihine kadar bekletilmez; bu Beşiktaş’ın büyüklüğüne yakışmaz. Elinde zaten tek kaleci olarak Ersin var. O kötüyken yerine Emre Bilgin’i koyabildin mi? Hayır. Alternatif diye aldığın Vasquez ne yaptı? Hiç. Demek ki Ersin ile çoktan sözleşme yenilemen gerekiyordu. Şimdi Göztepe Ersin’i istiyor. Göztepe, profesyonel yönetilen ve müthiş bir taraftar tutkusu olan bir kulüp. Eskiden Antep’ten çıkış yoktu, şimdi herkes Antep'i yeniyor ama Göztepe hâlâ zor deplasman. Sen iki sezon Göztepe’ye yenilip bu sezon ilk kez yenebilmişsin. Eğer Göztepe senin kalecini istiyorsa, demek ki sen elindeki değerin kıymetini bilmiyorsun.

Ersin altyapıdan yetişmiş bir Türk değil de Karius gibi bir yabancı olsaydı, taraftar ona çok daha farklı bakardı. Ersin, Karius’un yaptığı o vahim hataları veya konsantrasyon bozukluklarını asla yapmadı; her zaman formanın hakkını vermeye çalıştı. Zaten kural bellidir: İki kalecinden, iki sağ bekinden veya iki sol bekinden birini altyapıdan yetiştirirsin, yoksa o altyapıyı kapatırsın. Beşiktaş altyapısına Emrah Bayraktar ve şimdi de Semih Sezerli gibi isimler çok emek verdi. Ben bu insanlarla program yapmaktan mutluyum ama Beşiktaş bilimsel yönetilseydi, bu değerli isimler televizyonlarda değil, sahada karar verici olarak kalırdı. Onların yeni Demir Egeler, yeni kaleciler ve sağ bekler yetiştirmelerini 50 bin kere tercih ederdim.

Duhuliye.com

YORUMLAR (48)

Kartal36
04.05.2026 - 09:51

yav he he

Yanıtla Beğenme (0)
Pro
03.05.2026 - 14:09

alt yapıdan üst yapıdan dıye besıktasda asla oynamayacak adamlar sözleşme alıyor arkadas vefa dernegımı burası hak edıyorsan alt yapı üst yapı hak edıyorsundur ersın ve onun gıbı 15 tane daha topçunun beşiktaşla alakası yok kendınıze gelın burası besıktas hakkı olan oynar hatrı olan degıl

Yanıtla Beğenme (0)
Balıkçı
03.05.2026 - 10:55

Ersin ile kesinlikle sözleşme uzatılması gerekiyordu bu zamana kadar katılıyorum hep yanlış tercihler hep yanlış yönetim hataları yüzünden bu klüp battı

Yanıtla Beğenme (3)
BURSA KARTALI
03.05.2026 - 09:04

25 yaşında alt yapıdan çıkan bir kalecimiz var. Yerli futbolcu sorununu da çözmüş oluyoruz. Daha ne istiyoruz ? Alt yapıya hep destek, tam destek. 🦅🦅🦅🦅🦅

Yanıtla Beğenme (8)
Kartal23
03.05.2026 - 08:48

Eğer hedef şampiyonluk ise Ersin 1. Kaleci olarak düşünülebilir misiniz? Elbette hayır, yedek kaleci olarak da maaş yüksek gelecek yeni sözleşme ile , gereksiz, bence verdiği hizmetleri için teşekkür edilerek, yolların ayrılması daha doğru olur, Sergen Yalçın mecburiyetten 1 maç forma şansı verdiği yedek kalecimiz Ersinden neyi eksikti, niye oynatılmadı, Türkiye şartlarında bedavaya oynuyor gibi. Yedek düşunse olmaz mı?

Yanıtla Beğenme (0)
Kartal
03.05.2026 - 05:38

Ya kardeşim her hafta milyon tane yazı yazıyorsun valla okumuyorum. Ersin bu takımda oynamamalı. Gitsin kardeşim. Beğenmediği paralara zaten oynayamaz Avrupa'da. Geri almayın defolup gitsin.

Yanıtla Beğenme (1)
Avedis90
03.05.2026 - 01:12

Ersin, karakterli ve düzgün bi insan ama bu yaşa geldi hala iyi bir yedek olur diyorsak. Uzatmayalım zaten Allah yolunu açık etsin belki Avrupa'da farklı olur işler onun için de. Bize de genç bi kaleci çıkar belki

Yanıtla Beğenme (0)
Nereden
02.05.2026 - 22:31

Nerden biliyorsun uzatmaya çalışmadıklarını? Belki çok fazla maaş talep etti. Belki adam bonservisim elimde daha fazla para kazanabilirim diye bekliyor? Sözleşmeler tek taraflı değildir.

Yanıtla Beğenme (3)
Yırtagu
02.05.2026 - 22:28

Bu formlarda metin nickini kullanıp sürekli ersini yalayan ona buna sataşan meczup acaba ali ece miydi aklıma deli sorular geliyor

Yanıtla Beğenme (0)
Ali han
02.05.2026 - 22:17

Senin kafanda ki Beşiktaşın kalecisi Ersin se sen Beşiktaş için yazma bence, Ersin orta sınıf bir kaleci, amacı şampiyonluk olan takımın kalesi için uygun değil. Beşiktaş yıllardır en zaafı bölgesi kale,gelecek sezon için ilk bunu halletmeli.

Yanıtla Beğenme (0)
Eagle
02.05.2026 - 21:35

Ne uzatması yahu; ne oyunu okuyabiliyor ne gelen topu kontrol edebiliyor. Toplara çıkıp destek vermesi lazım defansa o da yok. Doğru dürüst bir kaleci lazım

Yanıtla Beğenme (1)
Ae
02.05.2026 - 21:29

Ersin ve Mustafa Tv de maçları gösterilen liglerin hiçbirinde oynayamayacak kadar yeteneksizler.

Yanıtla Beğenme (1)
Bebeto
02.05.2026 - 20:59

Yuh ulan. Bu çocuk orta sahadan gol yedi. Lizbon maçı ceza sahası dışı aynı golden iki tane yedi. Yemediği çeşit gol yapmadığo hata kalmadı ama sözleşme uzatılacak öyle mi? Salın bakalım nereye gidebilecek? Kim konuşacak ersin var ya çok iyi kaleci diye. 5-6 senedir en ufak bir gelişme yok ama nasıl oluyorsa her maç kalede. Beşiktaş bunlardan kurtulmadıkça hiçbir şey olmayacak. El bombası bu çocuk. Sadece üstüne gelen topları kurtarabilen diğer toplara öylece bakakalan bir kaleci. Bizfe olmamalı. İkinci kaleci olarak bile kalmamalı. Kendinde bir duruş varsa eğer zaten ben gitmek istiyorum der ama hiçbir yere gidemeyecek. Sergen bunu giderayak kitleyecek çebinin yaptığo gibi. Atanın tutanın iyi olacak iyi bir takım olmak istiyorsan. Bunlarla olmaz.

Yanıtla Beğenme (1)
Rize Kartali
02.05.2026 - 20:58

Ali Ece sacmaliyorsun, Ersin’le sozlesme uzatmak daha once yaptigimiz Necip’le sozlesme uzatalim hatasinin aynisi. Besiktas’imizin kalitesinde yetenegi kesinlikle yok Ersin’in. Iyi insan ama, ben de iyi insanim

Yanıtla Beğenme (1)
Gregor
02.05.2026 - 20:56

Ersin ve hekimoğlunun torpili nereden

Yanıtla Beğenme (5)
Kernekli
02.05.2026 - 20:52

Bilhassa futbolda doğru işler yapılmıyor.

Yanıtla Beğenme (0)
Mr.Capitano
02.05.2026 - 20:29

ersinde bu kadar ısrar eden, inadına ısrar eden, kendini taraftarın da kulubünde önünde gören yeteneksiz çapsız kibirli Sergen bir an önce gönderilmeli.

Yanıtla Beğenme (2)
Babakartal31
02.05.2026 - 20:23

Bunlarda akıl yok ersin den bize kaleci olmaz

Yanıtla Beğenme (3)
Haber1903
02.05.2026 - 20:19

Gereksiz daha iyisini bulabiliriz

Yanıtla Beğenme (3)
Adler
02.05.2026 - 19:50

Iyi yedek olur

Yanıtla Beğenme (9)
Pascall
02.05.2026 - 19:47

Ersinmi konuşturuyor seni hayırdır at oklavasına konan kelebek kardeş ersinde ne gördün şimdiye kadar da çoktan sözleşme yenileyecekmişiz bol vitaminli mama yemiş gibi konuşuyorsun

Yanıtla Beğenme (2)
Yogurtcu Bayram
02.05.2026 - 19:44

Ersin çok mu basarili sözleşmesi uzatılacak

Yanıtla Beğenme (2)
ernst
02.05.2026 - 19:42

ersin bjk kalecisi olamaz club brugge varmış sözde gidebiliyorsa gitsin.

Yanıtla Beğenme (2)
Carew
02.05.2026 - 19:41

vazquez her türlü ersinde iyi kusura bakamayın

Yanıtla Beğenme (2)
Polat
02.05.2026 - 19:33

Gencolar boşa heyecanlanmayın. ersinle sözleşme imzalanacak, yusuf sarı ve salih özcan alınacak. bu senaryoları gördük daha önce.

Yanıtla Beğenme (3)
Yönetim istifa
02.05.2026 - 19:30

Vasquez kaleye geçmeli

Yanıtla Beğenme (1)
Hgff
02.05.2026 - 19:25

Ali Ece eğer sen Ersin Destanoğlu’nu bu kadar destekliyor ve sözleşmesinin uzatılması daha önceden olmasını destekliyorsan boş yaşamışsın Ersin büyük takım kalecisi değil

Yanıtla Beğenme (3)
Mert
02.05.2026 - 19:21

Ersin, iyi bir kaleci değil. O yetenek kendisinde yok. Rıdvan mesela underrated bir adam. Ama arkadaşı Ersin tam tersi overrated. Kabul edelim artık.

Yanıtla Beğenme (2)
Vj
02.05.2026 - 19:19

Ersin gibi bir ton kaleci var

Yanıtla Beğenme (2)
MT
02.05.2026 - 19:15

Ne Ersin’i ya alabiliyosak Liverpool’un yedek kalecisi var Mamardashvili miydi neydi onu alalım

Yanıtla Beğenme (0)
AGOSTO CAMPOS
02.05.2026 - 19:15

İYİCE SAÇMALAMAYIN ERSİN'DEN KALECİ FALAN OLMAZ. AKILLI OLUN DOĞRU DÜRÜST BİR KALECİ GETİRİN BU TAKIMA 🤷

Yanıtla Beğenme (3)
Boş Beleş
02.05.2026 - 19:14

Ali Ece kapatılsın.

Yanıtla Beğenme (1)
Aslolan BJK
02.05.2026 - 19:06

Allah korusun. Ersinle sözleşme uzatmak Beşiktaş a ihanettir. Başarısını istememektir.

Yanıtla Beğenme (3)
Benjamin
02.05.2026 - 19:04

Ersin gidip iyi oynadıktan sonra buradaki ganyancıların hemen hepsi neden gitti diye yönetime sallayacaklar.

Yanıtla Beğenme (13)
Barış
02.05.2026 - 19:03

Bu Ersin ve Mustafa kimin torpilli yeğenleri niye bu takımda kalıyorlar. Sergen bu adamları niye kolluyor. Bunlar gibi bir sürü topçu bir alt liglerde mevcut

Yanıtla Beğenme (3)
Kartalgözü
02.05.2026 - 19:01

Çok boş konuşmaya başladın Aliece. Ersin kovası dünkü maçta ne kurtardı 2 ayakla müdahale etti üstüne gelene onu da yapsın bir zahmet. Antep oyuncuları becerikli olsa maç onların lehine 4-2 falan biterdi. Hele bir pozisyon var adam karşı karşıya kaçırdı az farkla dışarı gitti top. Ersin kovası olduğu yere yattı. Uçmak,zıplamak yok. Net olduğu yere yattı. Vasquez için bir hiç demişsin. Vicdansız! Adam bir maç oynadı, nerenle anladın bir hiç olduğunuda boş yorumlarınla milleti yönlendirmeye çalışıyon? Tam tersi adam ceza sahasını komple savunuyor libero kaleci. Hocanın portekizli kompleksi yüzünden sene boyunca Jota yerine çöpleri izledik. Djalo gibi atletik stoper hakkettiği süreleri alamadı.

Yanıtla Beğenme (1)
Mert
02.05.2026 - 19:00

Türkiye tarihinin en kötü kalecisi bu Ersin sen neyin kafasını yaşıyorsun. Bi maçta sırf sözleşme uzatıldın diye iyi oynayan adamı kaleci mi zannettin. Zar zor sözleşmesi dolmuş bırak kardeşim nereye giderse gitsin. Yoksa bu kolsuz kova yüzünden kafayı yiyeceğiz.

Yanıtla Beğenme (3)
Kartal
02.05.2026 - 18:54

Ersin bunları yaz diye ricada mı bulundu. Ersinden herşey beklenir.

Yanıtla Beğenme (4)
Ivan Karamazov
02.05.2026 - 18:36

Karius ile Ersin’i bir tutanin yorumlarını ciddiye almam. Karius geldiğinde CL finali oynamış ve Premier Lig’de sürekli oynayan bir kaleciydi. Yani kötü kaleci değildi ama konsantrasyon kabi yasayinca dibi gördü. Ersin ise ligin en kötü kalecisi. Sözlemesi bitmeye yaklaşinca birkaç maç oynadi, yeni sözleşme imzalasin yine yatmaya devam eder. Ersin gibileri takımda tuttukça Beşiktaş asla başarıyı yakalayamaz.

Yanıtla Beğenme (5)
Kartal Gözü
02.05.2026 - 18:32

"Alternatif diye aldığın Vasquez ne yaptı?" diyorsun da, şans verildi mi adama? Ersin kart cezalısı olmasa Karagümrük maçında da oynamayacaktı? Ersin iyi oynasa bile, maç içinde pek çok hatası var. Örneğin, uzaktan atılan şutlarda başarısız; ceza alanımıza yapılan yan ortalarda da öyle (sadece seyrediyor), ileriye top atmakta da başarılı değil vs. Bize daha iyi bir kaleci gerek, duruşuyla rakibe korku salacak bir kaleci...

Yanıtla Beğenme (1)
Re2
02.05.2026 - 18:28

Ali eceyi severdim buraya kadarmış

Yanıtla Beğenme (1)
Tuncay
02.05.2026 - 18:15

Ekstresi olmayan kaleci. Şampiyon olacak takımın kalecisi birkaç maç kurtarır. 3 mac kurtasaydi 9 puan. Alın size konum. Renkliler bakın. Müşterinin şampiyon yaptığı sene var. 1-0 1-0 gol yemedi şampiyon yaptı. Yanlışta ısrar etmeyelim.

Yanıtla Beğenme (3)
Yani
02.05.2026 - 18:13

Çalışanların hepsini kovun, BJK yatış yeri mi? Profesyonel oyuncular BJK ye geldiğinde yatışa geçiyor konsantrasyon ve 90 dk mücadele yok takım yetersiz çalışıyor, son maçta çok pozisyon verdi Samsun zorlanmadan yendi, Karagümrük 10 net pozisyon kaçırdı

Yanıtla Beğenme (0)
Aki
02.05.2026 - 18:10

Bu kulüpte neler dönüyor ya. Ersin gbı biriyle sozleşme mi yenilenir. Bu adamı 3. Lig'de bile kaleye geçirmezler.

Yanıtla Beğenme (4)
Bozkir gartali
02.05.2026 - 18:06

Laf çok, sonuç yok.

Yanıtla Beğenme (2)
Recep Tercüman
02.05.2026 - 18:06

Ben ayni fikirde deyilim mac icinde arkadaslarina nasil konusuyor bir takip edin derim dünki macda yasine neler dedi ilk yari iyimolan yasin ikinci yari oyundan düsmesinin nedeni ersindir .

Yanıtla Beğenme (3)
Umut
02.05.2026 - 18:04

Bunca yıldır hayranlıkla dinliyordum sizi ama Ersin deyince… Artık yoksun.

Yanıtla Beğenme (1)
İlker U.
02.05.2026 - 17:48

Bu yazıyı Beşiktaş’lı yöneticilerin okuması gerek.

Yanıtla Beğenme (8)