27.06.2026 - 10:52

Takip Et:

"Orkun'u yok saymak büyük hataydı"

A Milli Takım'ın Dünya Kupası'nda yaşadığı hüsranı Hürriyet yazarı Güntekin Onay kaleme aldığı köşe yazısında değerlendirdi.

Dünya Kupası’na veda ederken bir kez daha içimiz buruldu. ABD’nin rotasyonlu kadrosunu mağlup ederken tüm dünyaya gol atabildiğimizi ve maç kazanabildiğimizi gösterdik. İşe yaradı mı? Hayır.
Avustralya ve Paraguay’a gol atamadan kaybetmek, 24 yıl aradan sonra gittiğimiz Dünya Kupası’ndan böyle kolay bir grupta sonuncu olarak elenmek inanılır gibi değil.
Ne yazık ki Sinyor Montella, kendini başarılı görse de, yaptığı hatalı tercihler eve erken dönmemizi sağladı. Avustralya karşısında Kerem Aktürkoğlu’nu santrfor oynatmak, Paraguay ile yapılan ikinci maçta da aynı hatayı göz göre göre tekrar etmek kabul edilebilir bir futbol yanlışı değil.
Orkun Kökçü gibi teknik, zeki ve oyunu hızlandırma becerisine sahip üst düzey bir oyuncuyu yok saymanın da ne kadar yanlış olduğunu dün ABD karşısında gördük. Ozan Kabak ve Salih Özcan’ı ilk kez oynatmak, formalite maçında sahaya sürmek de Montella’nın daha önceki hatalarının adeta bir belgesi gibi oldu.
ARDA KALİTESİNİ ORTAYA KOYDU
Dün Arda Güler ilk kez kalitesini ortaya koydu. Gol attı, atakları organize etti. Tüm oyuncularımız ay yıldızlı formanın değerini bilerek mücadele ettiler.
ABD karşısında galip gelmek yüzümüzde acı bir tebessüm bıraktı. Lider olarak bir üst tura çıkma potansiyelimiz varken böyle bir grupta sonuncu olmak gerçek anlamda çok büyük bir hayal kırıklığı. “Nasip değilmiş, kısmet değilmiş” edebiyatı ile bu Dünya Kupası’ndaki başarısız tablodan ders çıkaramayız.
Türkiye Futbol Federasyonu ve teknik ekip öncelikle başarısızlığı kabul ederek net ve somut bir durum değerlendirmesi yapmalı. Şu bilinmeli ki Milli Takım herkesin ve her şeyin üzerindedir. Kimsenin keyfi kararlarını bu millet taşımak zorunda değil.

Güntekin Onay Hürriyet

YORUMLAR (13)

Bjk1903
27.06.2026 - 12:20

Milli takımdaki gs hegamonyası bitmeli altık. Montella gider Terim gelir. Beşiktaşlı birçok futbolcu yıllarca milli takıma alınmadı alınsa da oynatılmadı.

Yanıtla Beğenme (0)
SYS
27.06.2026 - 11:59

Adam kayırma, adaletli forma vermemek ve organizasyon beceriksizliği bu tabloyu ortaya çıkardı. Sorumlu olup sorumsuzca davrananlar veya yetenekleri buna yetmeyenler hiç bir şey olmamış gibi devam ederlerse biz daha çok dizlerimizi döveriz. Kader'miş ! Gidin işinize !

Yanıtla Beğenme (0)
AKREP Nalan
27.06.2026 - 11:38

@Tarkan Salih özcan gider kardeş

Yanıtla Beğenme (0)
AKREP Nalan
27.06.2026 - 11:38

Demek ki neymiş menajerleri kulüplerin kapısından içeri bile sokmayacaksın hatta oyuncularını dahi

Yanıtla Beğenme (0)
AKREP Nalan
27.06.2026 - 11:37

Demek ki neymiş menajerleri kulüplerin kapısından içeri bile sokmayacaksın hatta oyuncularını dahi

Yanıtla Beğenme (0)
AKREP Nalan
27.06.2026 - 11:36

@Demir nerenizle maç seyrettiniz anlamıyorum ki? İlk maç arda sağ açıkta başladı, ne yazık ki arda her oyuna katılışta merkeze geldiği için orkun ü bozdu mevki çatışmasına sebep oldu. Buda orkun ü kötü oynuyor algısına itti. Aslında orkun ü tutup arda yı orkun un önüne alaydı daha başka bir skor çıkardı.

Yanıtla Beğenme (0)
AKREP Nalan
27.06.2026 - 11:35

@Demir nerenizle maç seyrettiniz anlamıyorum ki? İlk maç arda sağ açıkta başladı, ne yazık ki arda her oyuna katılışta merkeze geldiği için orkun ü bozdu mevki çatışmasına sebep oldu. Buda orkun ü kötü oynuyor algısına itti. Aslında orkun ü tutup arda yı orkun un önüne alaydı daha başka bir skor çıkardı.

Yanıtla Beğenme (0)
AKREP Nalan
27.06.2026 - 11:32

Avustralya ve Paraguay ı yeneydikte ABD ye yeniledim. Yahu 3 beraberlikte mi alamadın

Yanıtla Beğenme (0)
Demir
27.06.2026 - 11:31

Orkun u yok saymadı aslında ilk maç 11 oynattı ama Beşiktaş’ta da aynı sorun var Orkun tamamlayıcı oyuncu maçı kazandır dersen Konya maçını bile kazandıramaz sana ancak orta sahadan oyunu yönelendir sağa sola

Yanıtla Beğenme (4)
AKREP Nalan
27.06.2026 - 11:35

@Demir nerenizle maç seyrettiniz anlamıyorum ki? İlk maç arda sağ açıkta başladı, ne yazık ki arda her oyuna katılışta merkeze geldiği için orkun ü bozdu mevki çatışmasına sebep oldu. Buda orkun ü kötü oynuyor algısına itti. Aslında orkun ü tutup arda yı orkun un önüne alaydı daha başka bir skor çıkardı.

Beğenme (0)
Tarkan
27.06.2026 - 11:21

Orkun un yanına ona cok uyumlu bir ortasaha ve yedegi icinde scout işi yedekte bekleyebilecek oyuncu bulmakk şart

Yanıtla Beğenme (0)
aaaaaaaaa
27.06.2026 - 11:35

@Tarkan SEBESTİAN BERHALTER

Beğenme (0)
Milli Takım
27.06.2026 - 11:19

Kimlere emanet edildiki tarihin en iyi takımının fırsatını el birliği ile yok etme başarısı gösterdiler. Şimdi bu başarısızlık için kulp arıyorlar.

Yanıtla Beğenme (0)
Mert
27.06.2026 - 11:06

Bu adam sakatlansa yerine kim oynayacak serdal suçan mı? Kartal kayra mı hala uyuyon hala

Yanıtla Beğenme (0)
PAŞA'LI...
27.06.2026 - 11:00

BU ALINAN BAŞARISIZLIK O KENDİNİ BİLMİŞ İŞ BİLMEZ YALAKA KÖPEKLERE YAZAR,AMA BUNUN FARKINA VARACAK HAMGİ YÖNETİM VAR Kİ;ORADA YALAMALIK YAPANLARIN HARİCİNDE HERKES BİLİYORDA MAALASEF ŞAKŞAKÇILIK YAPMAKTAN SES ÇIKARAMIYOR ADİ ŞRFSZLR...

Yanıtla Beğenme (0)