Futbol

Sergen Yalçın'a yazar

Burak Çolo'nun Akşam gazetesindeki köşe yazısı...

Beşiktaş, Ziraat Türkiye Kupası yarı finalinde sahasında Konyaspor'u ağırladı.

Siyah beyazlılar son dakikada yediği golle Türkiye Kupası'na veda etti.

Beşiktaş'ta sahadaki gerçeklik, beklentilerin oldukça uzağında kaldı.

Son dakikada gelen penaltı golüyle kupaya veda eden siyah beyazlılar, aslında bu sonucu sadece o pozisyona değil, maç boyunca değerlendiremediği fırsatlara borçlu.

Maç öncesinde Beşiktaş'ın finale kalacağını düşünüyordum.

Ancak futbol, kağıt üzerinde oynanmadığını bir kez daha gösterdi.

Siyah beyazlılar zaman zaman rakibi üzerinde baskı kurdu, oyunu forse etmeye çalıştı; fakat hücum organizasyonlarında ciddi bir üretkenlik sorunu yaşadı.

Direkten dönen iki top, şanssızlık olarak yorumlanabilir belki ama bu tür maçlarda biraz da kaderinizi kendiniz belirlersiniz.

Maçın geneline baktığımızda hücum hep eksikti.

Teknik tercihlerin de tartışılacağı bir gece oldu.

Olaitan'ın sağ kanatta başlaması sürprizdi.

Oyuncunun merkezde daha etkili olduğu bilinirken, sağ kanatta 80 dakika oynaması Sergen Yalçın'a eksi olarak yazar.

Televizyonda yorumcu olsa muhtemelen oynatan hocayı eleştirirdi.

Bununla birlikte takımın genelinde hissedilen bir enerji düşüklüğü de göz ardı edilemezdi.

Ben takımın genelinde finali isteyen, arzulayan bir grup göremedim.

Özellikle Asllani'nin oynadığı futbol çok korkakçaydı.

N'didi - Asllani ikilisi çok defansif kalıyor.

***
Sergen Yalçın cephesinde ise eleştiriler kaçınılmaz.

Haftalardır takım üzerinde belirgin bir dokunuş göremiyoruz.

Oyuncu değişikliklerinin 80. dakikaya kadar gelmemesi, maçın gidişatına müdahale etmekte geç kalındığını gösteriyor.

Bu durum, teknik heyetin yedek kulübesine olan güveni konusunda da soru işaretleri doğuruyor.

Sezon başında istenilen kadro kurulmamış olabilir; ancak kendi sahasında, bu seviyedeki bir maçta alınan mağlubiyetin açıklaması yok.

Cerny'yi oyuna taraftar soktu.

***
Sergen Yalçın 80. dakikaya kadar neyi bekledi anlayamadım.

Öte yandan Konyaspor cephesinde işler planlandığı gibi ilerledi.

İlhan Palut'un takımı disiplinli savunmasıyla Beşiktaş'a alan tanımadı.

Sabırlı oynadı, doğru anı bekledi ve fırsatını bulduğunda da affetmedi.

Futbol sadece iyi oynayanın değil, doğru oynayanın kazandığını bir kez daha gösterdi.

Beşiktaş için bu eleniş, Sergen Yalçın'a yazar.

Konyaspor'a evinde elenmenin bir izahı yok.

Koca bir sezon maalesef hiç oldu.

Burak Çolo / Akşam

{ "vars": { "account": "GTM-T3XXFJ6" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }