Alen Markaryan'ın Akşam gazetesindeki köşe yazısı.
Bir hafta sonra sezonun akışına göre en önemli maçına çıkacaksın... Konya ile yarı finalin var. Ve sen ligin sonuncusu bir takımı yenemediğin bir maçtan sonra "Bazı şeyleri deniyoruz, düzeltmeye çalışıyoruz" diye demeç veriyorsun...
Sevgili Sergen hoca lig bitiyor farkında mısın? Hala düzelteceğiz diyorsun... Bu takımda eşit forma dağılımı olmadığı sürece düzeltemezsin zaten... Bilgi ayrı bir şey iletişim ayrı bir şey...
Futbolu senden iyi bilmemiz mümkün değil eyvallah da üç senedir tabağın yanına çatal bile koyamayan Rashica'da ne buldun da ilk 11'e layık gördün? Bundan evvel de Cengiz'i sürüyordun sahaya. Onda ne görüyorsun mesela...
Ya da Jota sana kendini kabul ettirmesi için ne yapmalı? Cerny? Tamam aman aman oynamıyor ama adamı Rashica'ya tercih etmezsin ama ya...
Djalo niye kadro dışı? Gökhan Sazdağı'nı sen istedin bildiğim kadarıyla, Taylan'a da kesik attın haftalarca... Eee şimdi? Taylan 11'de, Sazdağı kadro dışı... Ne yaptığını anlamak istiyoruz inan ki...
Kaledeki çocuk, Vasquez.... 15 hafta boyunca oynatılmayacak biri değil kanımca... Nedir problem anlat bize Sergen hoca. Serkan Reçber gelir gelmez Kasımpaşa'daki oyuncusu Yasin'i aldı koydu takıma. Niye hiç oynamaz mesela bu çocuk? Kapasitesi yoksa niye aldınız o zaman?
Velhasıl, Elinde Jota gibi gol şansı yüksek bir adam varken, Beraberliğe sıkışmış maça dakika 80'de Olaitan'ı çıkarıp Asllani'yi sokuyorsan dışarıdan seni hiç tanımayan birisi maçı seyrediyor olsa "Bu takımın hocasının takıntıları var" der...
Hepimiz maç kazanmak için Orkun'un ayağına bakar olduk... O olmazsa hücuma çıkamayacağız neredeyse.. Vallahi böyle olmamalı ama ya...
Sevgili Sergen Yalçın kafanda ne takılı varsa hepsini evde bırak Nevzat Demir'e gelirken. Takıma odaklan ve yarı finalde hatasız bir kadro ile sahaya çıkalım... Buna bu camianın ihtiyacı var...
Sana sorduğum soruların kafanda geçerli bir cevabı olmalı... Yoksa mevzubahis bu konuların bir daha gündeme gelmemesi lazım... Sevgiyle, sağlıcakla.....
Pencerenin karanlık tarafında bir çift göz her şeyi görmüştür!?
Türkiye'de oynanan tüm derbi maçlara Yasin Kol'un verilmesi, federasyonun ve MHK'nin kendi kendisine malumunun ilanıdır... Elimizde iyi hakem yok!!! Eee! Bu Yasin iyi mi? Berbat.. Vücut dili, mimikleri? Rezalet.. Futbolu biliyor olması mümkün değil...
Gözünün önünde Osimhen'in Emirhan'ın gırtlağına yapışmasını, "Atamaz eller, çıkamaz kartlar" şarkı başlığıyla izlemesi bana gerilim filmlerindeki sahneleri hatırlatıyor zaten... Katil evde cinayet işler, pencerenin karanlık tarafında bir çift göz her şeyi görmüştür ama korkudan bunu kimseye söyleyemez!!!
Buyrun! Bu sefer Fener maçı... Yine bir futbol cinayeti!!! Yine sahanın katili budur diyemeyen zihniyet... Adam evin paşası gibi... Kimse ses çıkarmıyor. Yine başrol Osimhen, gizli figüran yine Yasin. Sırf o mu? Penaltıyı atacak Barış'a "yerine geç" diyemeyen Yasin, Ederson'a yerine geçmediği için kırmızıyı yapıştırıveriyor...
Üstelik adamın gözünün önünde Barış'la adamın dedikodusunu yapıyorlar... Barış, Ederson'u at diyor Yasin'e ya... Sinemaya bak... O Yasin Kol ki FIFA kokartı yok. Bunca derbi yönetiyor, çaresizliğe bak...
FIFA kokartı olmayan hakem Dünya Kupası'na gidemiyor zaten de bizdeki isyanın midesizliğine bak....
Alen Markaryan Akşam
YORUMLAR (52)
Futbolu bu pislik duruma adaletsız ortama duşurenlerden hesap sorun yanı mhk yanı hakemlere kımse sorgulanamaz değil haksızlığa uğrayanlar burlık olun hesqp sorun
Vasat bir kadro var tamam. Ama hocalık bu işte, elinde ki malzemeden en iyisini almak. Kara gümrükten de kötü değildir herhalde kadro. İlhan Palut iyi hocadır, ve korkarım ki Konya maçı çok zor olacak.
bu alen'in sergenle derdi ne? hem jotayı beğeniyor hem de şampiyonluk istiyor. jota cengiz cerny bilal mustafa raşisa. bunlar seneye de kalsın diyen şampiyonluk istemesin. çünkü bu vasat hücumcularla şampiyonluk imkansız. kısacası alen yine boş yapmış.
Bu yaziya katilmiyorum, nedenmi? Raschitza bu maçtan önceki maçta sonradan oyuna girince kötü deǧildi, cherny bazen bal yapmayan ari gibi, Sergenin Raschitzayi tercih etmesi neden abes kaçsın.
Sevgili sergen hoca sen bu mesajı okurken ben çalışıyor olacağım. Lütfen sizde çalışın. Şu takımın hakkını verin. Formamızın tonajına yakışmayan işlerin içindesiniz. Hala ersin diyorsunuz. Gidecek çok yerimiz yok. stop
Harika bir yazı olmuş, kalbimizdekileri Alen tümüyle dile getirmiş. Sergen Yalçın camiamızın kıymetli oyuncusu olabilir, futbol zekası tartışılmaz ama egosu camiamız için çok tehlikeli. Kendisini 10 numara Sergen olarak çok seviyoruz ama bir takım yönetme olayı başka bir yetenek gerekiyor. Bu işi bırakmalı ve kalbimizde 10 numara SERGEN YALÇIN olarak kalmalı. Sergen ile bu iş olmaz. Yoksa seneye de koca bir hüsran yaşarız.
Yorumcuyken herkese ... atan kompleksli egolu birini takımın başına getirirsen olacağı bu Gedsonu Rafa Mert Masuaku Muçi bunun kompleksi yüzünden gittiler
Seneye 5. hafta Sergen istifa eder ve gider, bir Turk hocayla sezon bitirilir 4. veya 5. oluruz
Kardeş sen önce sergene ses çıkar adam her maç taşak geçiyor hala yumuşak yumuşak konuşmalar. Bu herif değil miydi yorumcuyken şöyle oynatırım böyle uçururum diyen. Ee ne oldu? Bir sergen çarşıdan ve diğer taraftar gruplarından 120 yıllık camiadan daha büyükmüş onu anladım. Adam kankası candaş ve diğer medya trolleri ile Beşiktaştaki tüm değer manzumelerini yıktı. Kimsenin gıkı çıkmıyor. Alen azıcık Beşiktaşlı olan herkes der ki o kupayı da alamıyorsan defol gece hayatına Beşiktaşın yakasından düş.
Sevgili Alen yazının son kısmı hakem ile ilgili yazdıklarının anlamı mahkumun aptalı gardiyana ağlaşır misali bana değil bunu Adalı ya söyleyecektim hani bir yerlere gidiyordu. Sen de takibi bıraktın yoksa aynı geminin yolcularımısınız?
Sergen hoca filan değil, yol yakınken ayrılmalı, kupayı alsak da ayrılmalı. Her gece kumarda olan adamdan Beşiktaş’a başarı gelmez, kumarbazın zaten basireti olmaz. Şimdiden Xabi Alonso veya Arda Turan’la anlaşıp, önümüzdeki sezonun planlaması yapılmalı. Yoksa Sergen’le önümüzdeki yıllar da heba olacak.
Arkadaşlar, Beşiktaş Osimeni getirdi de Sergen Hoca mı oynatmadı? Okan Buruk Osimensiz ne yaptığını gördük. Şimdi söyleyin, hata Hocada mı? Yoksa Ona bu takımı sunanlarda mı?
Sergen den teknikdirektör olmaz oda ne oynattığın̈ı kimi oynatacağını bilmiyor
Cerny güzellemesi yapip durmayin. Cengiz ne kadar siradan bir futbolcu olmussa, Rashica da Cerny de o kadar vasat ve boş performans gösteriyor
Hakiketen alsaniyi oyuna aıyor, sana gol lazım toplara ser t vurabilen jotayı neden almıyon, deli saçması değişikler yapıyor, sergenle bu iş yürümez, şuraya yazıyorum, konyayı bu hocalan yenemeyiz
Benim anlamadığım oynattığı sistemden midir nedir Sergen Hoca ile hiç bir futbolcu ilerleme kaydetmedi tam aksine sıradanlaşmaya başladı.
İstikrar dedik, Başarı dedik Sergene zaman verelim dedik, ama böyle olmuyor abi, olamaz, bunun 1 sezonda yaptığını yapacağını işinin ehli bir td 4 haftada yapardı, ben artık futbol izlemek gol atan futboluyla zevk veren bir takım izlemek istiyorum Beşiktaşlıysak buna hakkımız var, oyuncularla ilgili sorunları Beşiktaştan daha çok konuşuluyor hep bunlarımı okuyacağız? yorulduk artık ben istemiyorum bu şekilde olmasını istemiyorum, ya adam gibi odaklansın yada istifa etsin, bu işi yapacak birini bir zahmet bulup getirsinler.
Sergenin adaleti artık sorgulanmıyor direk adaletsiz diyoruz Sergene Sergenin iki çocuğu olsa adım gibi eminim onların arasında da ayrımcılık yapar
Bende sergeni istedim ayrı ama hangi tk adamı koysan zaten bjk 4 cü olur bizi kandırıyorlar kupa mupa diye alabilcemiz ne malum velevki aldın ligi geç açmaktan başka ne işe yarıycak arkadaşlar
yasin kol için bütün fikirleriniz doğrudur LAKİN gs-fb maçının hakemi olarak açıklandığında EN BÜYÜK TEPKİ BJK yönetiminden gelmeliydi bunu yapmadıktan sonra boşa bağırıp çağırmamızın anlamı yoktur
karagümrük maçında yapı ya da lobi mi lig sonuncusu takımı yenememeyi sağladı ? ki bu vb maçların sayısını çoğaltabiliriz... tek derbi kazanamamayı lobi ya da yapı mı sağladı ? lobi ya da yapı mı kalende ısrarla ersini oynattırdı , gökhanı cengizi rıdvanı topla , zerre büyük takım refleksi gösteremeyeceğin bu adamlarla 11 kurup ; oynatıp fayda sağlayacağın adamları kenarda çürüt dedi.. tv de yorumcuyken önüne gelen her adama mesnetsizce sallayan adamı hoca yapıp elinde en değerli oyuncuna laf etmiş birini hoca yaparak adamı kaçarcasına gitmek durumunda bırakan yapı mı ? hakem hataları oluyor doğru hata bile denmeyecek şeyler oluyor da o ikinci raoud.. sen daha içerdeki kurgunu zerre vizyonu olmayan , odağı ya da kaygısı olmayan gamsız b plansız yarın kovulsa zaten orası bir halt değildi diye ilk yorumcu olarak çıkacağı programda kendi hariç herkese sallayacak bir adama teslim etmişsin.. ne anlatıyorsun ?
Eskiden Beşiktaşın maçları biranonce gelsin diye sabırsızlıkla beklerdim, şimdi alışkanlıktan bu siteye giriyorum, maçlara zaten bakasım gelmiyor, bir umut bir şeyler değişir diye ama bu yönetim ve hoca ile futboldan iyice uzaklasacagim
Alen kardeşim, Sergen'in Beşiktaş'taki istikbali kupaya bağlı. Alır kalır. Alamaz güle güle. Küme düşmüş Karagümrük'ü bile yenemeyen bi takımın hocasına sabır taşı bile çatladı.
Kupada kazanacağız. Bu sefer de herkes alkışlayacak. Skor yorumcusu herkes. Adam bizim için lig bitti diye diye takımı soğuttu. Her maç sonu aynı şey söylenir mi papağan mısın ? Son 6-7 maçtaki kayıplar olmasa en az 2. idik şu an. ŞL demek şölen demek, maddi gelir demek, transfer yaparken kolaylık demek. Sonra üst seviye oyuncu istersin. Niye gelsin üst seviye adam bize ? Tek seçeneği kalıyor o da para. İşte 2 vereceğin adama o zaman 4 veriyorsun maaş olarak. Sonra yine bataklardayız ... Sistem oturtmaya çalıştığını görsek eyvallah. Takımda bir hücum organizasyonu izlersin tamam dersin seneye olacak birşeyler. Her şey oyuncuların becerisine kalıyor sadece
Trabzon maçını atlamışsın kral ozan bile bilale çıkan kırmızıya itiraz edecekti nerdeyse, bu hadise altın düdük ödülüne layıktı. Bir düdük bir maçı nasıl bir takımdan alır da başka takıma hediye ederin güzide bir örneği, Türk hakem klasmanının arşa çıktığı bir basyapıttı. Varda ışık tutan ve rejide antre yapan spikerler dahil rivada bu filmi yazan ve yönetenler biz izleyenlerde derin izler bıraktılar. Ama bütün bu aksiyonlarda Sergen hoca figüran rolünde ısrar etti severiz sergeni ama bunları da yazdık kenara. Hem kendisi eksik kaldığı maçlarda yenildi hem de rakibin eksik kaldığı maçlar da. Bizde dert dinleyecek kulak yok artık konuşmak istiyoruz bağırarak meselemiz bu.
Sergenciler - siz bu gunleri hatta daha da kotulerini sonuna kadar hakediyorsunuz Sergen takintiniz yuzunden, ama gercek Besiktasli'nin, Besiktas'in buyuklugunu onlarca yil damarlarinda hissetmis Besiktaslilarin sucu ne arkadas? Adali - sana ne demeli? Vizyon dedin, onu dedin bunu dedin, salladin durdun, sirf taraftar sussun isini rahat yap diye, ayni senin gibi Youtube'dan atip tutan Sergen getirdin bu takimin basina, simdi yoklari oynuyorsun. Bu camianin basina Sergen kilici yaratildi, artik onlarca yil, Allah uzun omur versin, yasadigi surece boyle de gidecek. Cunku bizi birakip cekip gittiginde yine Youtube'dan utanmadan sallamaya devam edecek, bu cahil taraftar da en kucuk basarisizlikta Sergen diye bagiracak bu gunleri unutarak. Ayni 0 cektigimiz gunleri unuttuklari gibi. Uyanin - acin bakin, dorduncuyuz arkadas, fark yemisiz ilk ucten, gayet de iyi bir kadroya ragmen, hani bundan oncekilere kasitli olarak verilmeyen kanat oyuncularina ve diger iyi oyunculara ragmen. Derdiniz nedir arkadas? Bu Sergen kibarligi nedir? Kimdir bu adam? Iyi futbolcuydu, bizi futbolcu olarak sevindirdi, tamam orada kalsin. Nefret ettirmesin kendisinden. Besiktas'a Besiktas'in buyuklugunu unutturanlar utansin.
100 maçtır denemelere doyamadı sergen
Harfiyen katılıyorum. Sergen Hocayı çok seviyoruz(başka bir hoca bu hatalarla zaten kalamazdı) Ama bir arpa boyu yol alınamadı, lige yine erken havlu atıldı. Oynanan oyunla Türkiye Kupasıda çok zor. Kusura bakma Sergen Hocam bu sefer olmadı :(
Yoruma katıldığım ve katılmadığım yerler var, hakem yorumlarına katıldığım halde bir hayli eksikler var, halil umut meler denen hakem bozuntusuna hiç değinmemişin, videolarla ispat ederimki hakemler yüzünden en az 17 puanımız gaspedildi,, diallo yu samsun maçı sonrası disiplinsiz hareketleri nedeniyle kadro dışı bırakmış, olaitanın karagümrük maçının 80. Dakikada oyundan alınmasını eleştiriyorsun da olaitan çok pas hatası yaptı, geldi geleli en kötü maçını oynadı dolayısıyla daha erken almalıydı, yani yorum yaparken daha mesnetli olunabilir,
Sergen hoca canımız ciğerimiz efsanemizsin ama yapma böyle şu kaleciyi bile bir kere oynatmadın ve lig bitti. Maç eksiğine rağmen son maçta beraberliği kurtardı desek yalan olmaz. Bırak şu takıntılarını ve gerçekleri gör ona göre şu takımı yönet. Şu Türkiye kupasını alalım hiç olmazsa. Allah aşkına birde şu emeklilik dilekçesini vermiş Cengizi oynatma artık bıktık. Senin futbol bilgisi olarak çeyreğin etmez Okan efsane oluyor bu ülkede senin daha ilerde olman lazım. Bilmem anlata bildim mi?
yaw bu sergen her hafta sakız gibi haftaya düzelteceğiz diye diye ligin sonunu getirdi. neredeyse bırak 4. olmayı 5. olmak için elinden geleni yapıyor.
Alen abi ; filozof olsana , olsana , olsana ( yazdıkların için şapka çıkartıyorum bu arada sana )
E oyuncular da sene içinde o ışığı verecekti. Kimi koyduysa eşiği geçemedi. Jota satın alma opsiyonu 17, 3 de kiralama vardır etti mi sana 20. 20lik ne oynuyor Allah aşkına. Büyük takımda hoca olmak zordur. Birkaç kemik oyuncun olmadı mı böyle helva olursun. Sergen bir önceki sefer başarılı olurken atibası abousu josefi falan vardı. Onun üzerine kadro kurdu. Şimdi devre arasında yeni bu ayarda topçular monte oldu. Rashica jota cerny falan iyi takımın yedekten giren dişlileri olur Max. Bunlarla şampiyon olamıyorsun gördüğün gibi. Hoca da daha klas gördüğü toureden vazgeçmiyor böylece. O sebeple sürekli oyuncular arasında forma değiştiriyor. Al birini vur ötekine yani. Toure agbadou murillo orkun biraz da oh. Başka yok, gerisi iyi takımın dişlisi kıvamında. Olaitan kendini üste atabilir bakalım.
Bu sergen denen kişiyle Beşiktaş şampiyon olamaz bu adam bomboş biri boşa zaman harcıyoruz ama bunu görecek yönetim lazım
SERGEN YALÇIN KENDİNE ÇEKİ DÜZEN VERMELİ. ARTIK BAZI İNATLARINDAN VAZGEÇMELİ. BEN BİLİRİM HAVASINDAN ÇIKMALI.
Başına buyruk dik kafalı adama boşuna anlatmışsın. O hepinizden çok bilir bu işi. Şöyle bi baksın, anında anlar, karar verir iyi topçumu, kötü topçumu! Mesela bıdıklık Messi daha 16-17 yaşlarında daha çömezken onun elinden geçse, "Bundan futbolcu olmaz" diyeceği %90 ihtimaldir. Futbol dehasıdır kendisi. İyi futbolcudan illaki iyi teknik direktör olmayacağının en iyi örneğidir.
Şenol Hoca gelmeden başarı beklemeyelim. Maalesef fanatik derecede Sergen hayranı olmama rağmen teknik direktörlüğü yeterli değil. Nedeni de adiliyetini kaybetmiş olması. Şampiyon olduğunda alternatifi azdı ve mecburdu. Şimdi hakkı olana formayı verdiğini görmüyoruz, bu değişmeyecektir. Yeni transferler bile yapsa başarı şansı çok düşük.
@Kartalizm Şu hakkı olan ve formayı alması gerekenleri bir yazsana kardeşim de bilelim! Kim onlar mesela? Jota dedin, olmaz ya haydi kabul diyelim bir... İkincisi kim mesela? Salih Uçan'mı, Raşitsa, Hekimoğlu, Cerny'mi? Kim onlar?
@Kartalizm senin tanıdığın 3. teknik direktör de mustafa denizlidir kesin başka da tanımaz bilmezsin
Egolu, zaafları olan ve tembel kişiler hiçbir alanda başarılı olamazlar. Kendisi, Serdal Başkan’ın koruma zırhına bürünmüş, o yüzden rahat rahat konuşuyor. Birlikte kupon yapacakları günler yakın.
alen kardeş senin çim sahada kaç dakika top oynamışlığın var da sergeni eleştirebiliyorsun
Adam neden oynattığına dair herkese cevap mı yetiştircek yoksa kendi işine mi odaklanacak. Kanat transferi yapılamamış işte, yaz transfer döneminde yapılacak, o yüzden de düzelteceğiz diyor. Hem senden iyi bilmemiz mümkün değil diyorsun, hem de o niye oynadı bu niye oynamadı. Kendi kişisel tatminini sağlayacaksa git tesislere, camia seni tanıyor alırlar içeri, Sergen hoca ile de görüşürsün, teknik konuları sorarsın, madem gazeteciliğe ve yorumculuğa soyundun, oturduğun yerden yorum yapma, git araştır öğren. Ya kardeşim, bu takım üstüste 3 pas yapamıyordu, rezalet ötesi bir oyun vardı, ne çabuk unuttuk. Şu an kendi kalemizin önünden paslaşarak çıkıp gol atar duruma geldik, takım savunması gelişti. Bunu da Sergen hoca ve ekibi başardı. Bence artık teknik direktör hırpalamaktan vazgeçmeliyiz.
sevgili alen sergen hocanın bilgisi yeteneği tartışılmaz çöp takıma elini taşın altına koydu geldi seneye kötü gidişat devam ederse konuşursun bi rahat bırakın adamı
Samsun macinda, gidecegi kesin kiralik oyunculari niye aldin oyuna diye yerden yere vuruldu Sergen hoca. Bu macta da neden kiralik olan gitmesi kesin oyuncuyu oyuna almiyorsun deniliyor. Aylarca 6m lik oyuncuyu niye oynatmadin diye linc yedi, simdi Taylan neden oynuyor diye. Djalo gidici arkadaslar, Samsun macindan sonra soyunma odasinda ipleri kopartti. Alinmis bir malubiyette siz bak ettiniz der gibi umursamaz hareketler takim butunlugunu bozacak bireysellige varan hareketler sergiledi. Kisacasi, bu ulkede herkes herseyi cok iyi biliyor. Bu yuzden bir adim ileri gidemiyoruz. Ama kulturu LINC kulturu ne beklersin ki.
Kimse kusura bakmasin. Bu taraftarin yuzde 90'ni Solskjaer gitsin Sergen gelsin istedi ve baski yapti. O donem cok dedim Sergen hoca felan degil, tesaduf sampiyon oldu, Aboubakar oynamayinca az kalsin sampiyonluk gidiyordu. Adam kari kiz, kumar pesinde, bos oldugu donem 1 tane kursa gitmismi, futbolcu izlemismi, hayir.
sergen yalçının çağdaş futbolu takip etmeyen,kendini geliştirmeyen,antrenör seminerlerine katılmayan,avrupa yada dünyada oyuncu tanımayan, yanında tamamlayıcı antrenör çalıştırmayan vs.... bu eksikliklerini tamamlaması lazım. yoksa daha genç yaşta emekli olur.
Sergen hoca lig sonu gönderilmeli. Bize takımda disiplin sağlayacak babacan forma adaleti taktik bilgisi yüksek, oyunda zayıf kalan oyuncuyu anında tespit edip değiştirebilen takıntılı olmayan teknolojiye hakim bir hoca gelmeli. Malesef Sergen'de bunların hiçbiri yok. Öyle mikrofon görünce atar gider yapmakla hoca olunmuyor.
Allah aşkına şu kulüpte bir tane aklı başında adam yokmu bu takıma transferlerden önce adam gibi bir hoca bulunmalı bu sergenle falan olacak iş değil anlayın artık bunu.
Sergen eskı Sergen dgıl anlatın artık bunu gönderin sergenı sonra pişman olursunuz gönderin başkalarına şans verın gınderın sergenı