Emre Ergül'in Milliyet gazetesindeki köşe yazısı.
7 0’den fazla ülkede 30’dan fazla spor için veri sağlayan İngiliz spor analitiği şirketi Opta Sports, son güncellenmiş listelerini açıkladı. Hemen söyleyelim: Veriler, Türkiye Süper Ligi, Türk takımları ve Milli Takım için pek de iç açıcı değil… İlk liste “Dünyanın En Güçlü Ligleri” listesi. Özeti şu:
■ Mayıs itibarıyla Bundesliga, La Liga’yı ikincilikten indirdi.
■ Süper Lig, 78.2 puanla 16’ncı sırada. İyi haber: Hollanda, Yunanistan ligleri altımızda… Kötü haber: Danimarka (11), Belçika (6), Hırvatistan (13), Norveç (14) gibi ‘küçük’ ligler üzerimizde.
■ Amerikan MLS’in 78.4 puanla bir sıra üzerimizde, 15’inci olması da ayrı bir dert!
■ Puanlama, liglerdeki her takımın puanlarına, en iyi kulüplerin performans seviyelerine, dünyadaki rekabet derinliğine ve genel lig kalitesine göre hazırlanıyor.
En iyi takım Top-100’ünde sadece 2 Türk isim var
Dünyadaki 10 binden fazla erkek, 2 binden fazla kadın takımını inceleyen Opta’nın “Dünyanın En İyi Takımları” listesinin özeti de şu:
■ Listenin ilk 5’i değişmedi. Real Madrid ile Aston Villa’nın birer sıra düşmesi ve Liverpool’un iki basamak yükselmesi dikkat çekici.
■ Juventus 22’nci, Napoli 26’ncı. Listenin en sert düşüşünü 4 sıra gerileyerek 29’uncu olan Milan yaptı.
■ Galatasaray 1 sıra yükselerek 88.7 puanla 43’üncü olurken; Fenerbahçe 3 sıra geriledi: 86.6 puanla 61’inci sırada… Trabzon 136, Beşiktaş 161’inci…
En çakılan Türk takımı 614 sıra gerileyen Karadeniz Ereğli!
Opta Analyst’in güncellediği bir liste de ‘Türkiye liglerinin en iyileri’ oldu.
■ Tabloda en çok dikkat çeken şey, Süper Lig’e yeni çıkan Erzurumspor’un, Süper Lig ekibi Antalyaspor’u ilk 18’den atmış olması…
■ Listede 300 takım bulunuyor. İlki 88.7 puanla G.Saray… 300’üncü takım ise 38 puanla Alaşehir Belediyespor. Alaşehir, dünya takımları listesinde de 12 bin 205’inci sırada yer alıyor!
■ Listenin en gerileyen Türk takımı ise Karadeniz Ereğli… 52.2 puanla 300’lük listede 88’inci sırada yer alan takım, dünya klasmanında tam 614 sıra gerileyerek 6 bin 932’nci oldu…
‘Bizim Çocuklar’ın kupa ihtimali yüzde 0.87’ymiş!
2002 ruhu canlanır mı? ‘Bizim Çocuklar’ Dünya Kupası’nı alabilir mi? İngiliz veri şirketi, pek ihtimal vermiyor. Türkiye, kupayı alabilecekler listesinde 21’inci sırada…
■ Opta’ya göre, en güçlü aday İspanya. Onu Fransa, İngiltere, Arjantin ve Portekiz izliyor.
■ Listenin 6-10’uncu sıralarında ise Brezilya, Almanya, Hollanda, Norveç ve Belçika var.
■ Kupayı almasına sıfır, gruptan çıkmasına ise yüzde 1 şans tanınan sadece iki takım var: Haiti ve Curaçao… Haftaya salı görüşmek üzere.
Emre Ergül Milliyet
YORUMLAR (7)
saçma sapan liste, hırvatistan da ne var, norveç te ne var? Bizim üstümüzde altımızda olmaları gerekitdi, hollanda üstümüzde olması gerekirdi. transfermarkta göre 7. sıradayız, boş haber
Bunun ne önemi var? ligin kalitesini TFF ve MHK belirliyor biz değil, Norveç, Danimarka, ve Hırvatistanın bizden iyi olmasına şaşırmaya gerek yok çünkü onların futbol ve hakem federasyonu bizimki kadar kötü değil, bizim ligimiz bunların yüzünden geri kaldı, çünkü taraf tutma ve kişi kayırma olduğu için bizim ligimizin seviyesi her sene geriye gidiyor, dürüstlük olmayan yerde hiçbirşey olmaz.
@AKREP Nalan ne olacak her sene şikeyle ve hakemle yukarılara gelen kurmaca düzenle şampiyon yapılan bir takımın olduğu lig bence 16ncı değil 26ncı olur
endüstriyel futbol, türk futbolunun marka değeri, futbol sadece futbol değldir vesaire falan filan gibi yaldızlı kavramların altında gelinen nokta budur. ulaştığımız nokta göreve gelen federasyonların, mhk'ların,taraflı hakemlerin, kifayetsiz yöneticilerin, duruma göre şekil alıp her şeyi normalleştiren spor medyasının, spora el atan siyasetçilerin, baskın olmasına müsade edilen "profesyonel" sporcu simsarlarının ortak eseri. bırakın da biraz da sahada adil şekilde futbol oynansın! çünkü bu ülke'nin sizlerin akılsızlığınıza, açgözlülüğünüze ve beceriksizliğine rağmen dünya kupası'na giden ve bu ülkeyi hakkı ile temsil edip hakettiği yere getirebilecek, üstelik yıldız olabilecek kaynakları türkiye içinde ve dışında hala var. bir yandan türk futbolunun kemiklerini sıyırmaya çalışıp mezarını elleriniz ile kazarken bir yandan eseriniz olmayan güzelliklere sahip çıkmayın! kimse yemiyor artık. rahat bırakın, çekin pis ellerinizi!
En kolpa lig olarak birinciliği kimseye kaptırmayız bence