Duhuliye.com yazarı Masis Kuyumcu'nun köşe yazısı...
Ne planımız var ne de proje kısa ve uzun vadede bir kurtuluş reçetemiz maalesef yok.. Beşiktaş Hasta patolojik bir vaka haline getirildi. Eğer iyi bir tedavi görmezse ve bu gidişat alışkanlığa dönüşürse ki öyle gidiyor kurtuluşumuz yok...
Fenerbaçe ve Galatasaray'ın olmadığı kısmen daha kolay olan rakipleri geçip kupaya uzanamıyorsak, yapılacak şey aslında belli güven tazelemek seçime gitmek.
Beşiktaş da kongre üyeleri gerçekleri duymak istemiyor. Kendilerini rahatlatacak sözleri duymak istiyor .Sorunları ortaya koyanlar, gerçekleri söyleyenler ,sevilmiyor,
değer verilmiyor .Çünkü gerçekler bazı kurulan düzeni bozuyor ve maskeleri düşürüyor. Bu da düzeni kuranların işine gelmiyor.
Beşiktaş'ta işlerin yolunda gitmediğine inanan çok önemli bir kitle var. Bu kitlenin eleştirilerine önem verilmesi ve kulak ardı edilmemesi gerekiyor.
Sürekli iç düşmanlara vurgu yapılmamalıdır. Artık iş öyle bir hale geldi ki; her eleştiri yapan Beşiktaş düşmanı ilan ediliyor. Bunun doğru bir bakış açısı olduğunu düşünmüyorum.
Bizler yazıyoruz uyarılar yapıyoruz ama hiçbir kıymeti ve önemi olmadığını üzülerek görüyoruz. Maalesef yazan yazdığıyla konuşan konuştuğuyla kalıyor. Bunun sebebi bu camianın kimyası bozulmuş nasıl düzelir mevcut şartlarda her geçen gün zorlaşıyor .
Süleyman Seba'dan sonra her geçen yıl Beşiktaş'ın kimyasını bozdular.. Kimyası bozuk bir camiada da Başkanlar değişse bile iktidarda hep aynı kişiler oluyor...
Genelde Türkiye'de futbol çok cezbedici olduğu için kulüpler ne kadar kötü yönetilirse yönetilsin ne kadar borç batağında olursa olsun herkes topun çizgiyi geçmesine bakıyor.. Top çizgiyi geçti mi her şey tamam...Öyle bir borç batağı var ki artık bundan sonra topun çizgiyi geçmesinin de bir önemi kalmadı.. Şuan öyle bir durumda kulüp nereyi tutsak elimizde kalıyor...
Bundan daha kötü ne olabilir ki..
Egolar, kişisel beklentiler, sadece kendinin ve yakın çevresinin çıkarlarını düşünmek, liyakata ve donanıma saygı göstermemek, yetişmiş kaliteli insanları sistemden dışlamak, onları itibarsızlaştırmaya çalışmak,.
Kabul etmek lazım öyle bir sistem kurulmuş ki gelen gideni aratıyor değişmiyor daha kötüye gidiyor,. 26 senedir hep böyle olmadı mı?. Bu sistemin değişmesi için ‘sağlam bir irade’ gerekiyor , sonra insan yetiştirmemiz. Bunun için de insana yatırım yapmamız gerekiyor ama omurgası sağlam, bilgili, donanımlı ve global düşünebilen, yetenekli insanlara.
Böyle bir sistemin oluşmasının zor olduğunu biliyorum, hatta çok zor olduğunu da yeter ki irade ve kararlılık ile bir yola çıkılsın . Oyun bozulacaktır. Ülkemizin sporu ancak böyle kalkınır. Yoksa günlük başarılar, dönemsel çıkışlar dışında sürdürülebilir bir başarı ve sistem ütopya olarak kalır.
Haydi artık bu sistem bağımlılığının uyuşturduğu bünyeleri, uyuşmuş beyinleri rehabilite edelim. Sağlam bir irade ile sporumuzu topyekûn kalkındırmak için mücadele verelim. Zoru bozalım çünkü artık hastanın organ yetersizliği en kötü noktada. Hatta neredeyse beyin ölümü de gerçekleşmek üzere.
Masis Kuyumcu / duhuliye.com
YORUMLAR (44)
Sayın Serdal Adalı, yaşınız uygun, hatırlarsınız umarım. Beşiyaş'a bir teknik direktör gelmişti, Gordon Milne adında, 6,5 sene çalıştı, biri namağlup olmak üzere 3 şampiyonluk kazandı. Onun zamanında bu takımın fizik gücüyle hiçbir takım başa çıkamıyordu. Şimdi bu takım yürüyerek top oynuyor. 81 yaşında bir taraftar olarak size tavsiyem bir İngiliz veya bir Alman teknik direktör bulun ve uzun vadede anlaşın. Başarı ancak böyle gelir. Örnel mi istiyorsunuz, Okan Buruk ve Samsusporun Alman hocaları. Bu takıma bir sistem lazım, balka türlü olmaz. Böyle giderse taraftar da maçlara gelmez. Yine de siz bilirsiniz, bir taraftar olarak uyarması benden.
Sergen Yalçın biran önce gitsin bıktık eğolarından
İLK DEFA PAYLAŞIM YAPIYORUM SERGEN AT YARIŞI İZLER GİBİ MAÇ İZLİYOR TARAFTAR HATIRLATIYOR DEĞİŞİKLİĞİ OYUNA BİR MÜDAHALESİ YOK DEFOL BİTMİSSİN TAKİMİDA BİTİRME
Yapılması gereken Sergen Yalçı'nın istifa edip,İlhan Palut veya Thomas Reis'ın.göreve getirilmesi
Birisi gidip Başkanın ağzı varmı? diye baksın, bizede haber versin, yapılacak tekşey şimdilik bu.😂😂
Dün akşam bir hakem terörü yaşandı. Penaltımız verilmedi, uyduruk bir penaltıyla maçı kaybettik. Sergenin de yönetimin de hataları çok, en büyük hataları en azından BİR TANE SOL KANAT ALMAMALARIYDI. OLMADI YAPACAK BİR ŞEY YOK. şu aşamada EN AKILLICA YAPILACAK ŞEY, YARIM SEZON DAHA SERGEN E SÜRE VEİLMELİ. ANCAK TRANSFER SEZONUNDA 100 MİLYON EURO AYRILMALI VE B. TOURE+DAVİTASHVİLİ ile sağ kanada da HUTCHİNSON ALINMALI. KANATLARA 3 TRANSFER ŞART. 1 TANE ZENCİ, UZUN BOYLU FORVET. 8-10 NUMARA VE GRİMALDO. ilk aşamada BUNLAR MUTLAKA ALINMALI. stoperler idare eder.
İstifa haberini merakla bekliyoruz, inşallah en kısa zamanda duyarız.
Ya Beşiktaş'ı Türkiye'den çekip herhangi bir Avrupa ülkesinin liginde oynatırlar ya da derhal görevi bırakıp giderler ! Zamanında Fikret Orman'ın takımı kupadan çektiği gibi, bu radikal kararı alacak yürekli bir Başkan lazım Beşiktaş'a ! Tiyatronun finali yazılmış, lig Cimboma, kupa Trabzon'a, Şampiyonlar Ligi elemeleri Kanarya'ya ! Dünkü hakemin surat ifadesini biz Kadıköy'deki FB maçında da gördük, Tüpraş'taki GS maçında da gördük ! Sergen Hoca haklı, aynı model hakem bunlar, bize karşı "gardiyan" gibi suratları !
Serkan reçber kalsın, sergen gitsin. Sakun serken reçberi yollamayın.
lütfen şu iş adamları beşiktaşa başkan olmasın hepsi kendi ceplerini dolduruyor kaçıyor hiç birinin şirketi zarar etmiyor hele o fiko başkanlıktan sonra tam parladı beşikatşın içinde çıkmış bu işi karşolıksız bu işi yapacak biri lazım mesela rıza çalımbay tam biçilmiş kaftan adamın tüm hayatı beşiktaş neden başkan olmasın bence bu kampanya başlası rıza başkan göreve göreve
gelen her başkana küfür eden her oyuncuyu ıslıklayan teknik direktör seçimine hatta oyuncu değişikliğine bile müdahil olan SİYASİ ŞOV konusunda rakipsiz olan Beşiktaş taraftarı kulübü batırıyor durum budur.
Ne sabırsızsınız, rahmetli seba dan berli takım borç içinde ne anlatıyotsunuz. Takım 1 senede bu hale gelmedi. Bırakın en az iki sene bir sergen hocayı. Bu takımı sergen de kurtaramassa vay haline.
Sergeni gönderip yerine farioliyi getirmek
Ne güzel be. Kupa olmayan Her sene seçime git ,hoca değiş, kadroyu sıfırla. Olmadı baştan. Bizde böyle dostlar olduğu sürece düşmana ihtyaç yok.
Yapılacak şey belli TFF yi ele geçirmek. Başka türlü olmayacak. En çok haciosmanovicTS yi şampiyon yapamadı ona sevindim. Ellerinde birşey kalmadı, kupayı verip günah çıkaracaklar. Beşiktaş TS tide yener Realmadride de Yener, eğer sahada bir hakem olursa. Bu zeminde 3 kuruşluk zibidiler... Başkanın dediği gibi...
Birisi adalıya tarihin en başarısız ve en yetersiz başkanı olduğunu ısrar etmesi halinde herşeyin daha da beter olacağını söylesin bugünleri görmek futbolu bilen birisi için çok basitti adalı biraz Beşiktaş’ı seviyorsa hocasını da alsın istifa etsin ama etmez iki hafta içinde yıldız bir isim alıp taraftarın gazını alacak hiçbir şey olmamış gibi devam edecek herşey
Hoca ve yönetim degil sorun futbolcular Orkun agbadu murillo oh dışında hepsi çöp. Hoca ne yapsın
Herhangi birinin proje yapmasına yada tamamlamasına izin mi veriyonuz . Siz istiyonuz ki bir gelsin 3-4 haftada Beşiktaş süper oynamaya başlasın . Masis Kuyumcu sen ne iş yaparsın bilmiyorum ama mesela Van Bronckhorst heralde futboldan senden iyi anlıyodur . Ya solskjaer sizden iyi biliyomudur futbolu . Peki ya Sergen Yalçın dan daha mı iyi biliyorsunuz ? Gelen adamların hepsi bize 2-3 transfer dönemi lağzım , bu takım kısa zamanda düzelmez diyor ama siz hiçbirine bu süreyi vermiyorsunuz . Neymiş bir oyun ortada yokmuş . Mesela bir konadında forvetini oynatıyorsun diğer kanadında orta sahanı oynatıyorsun . Demekki elinde kanat oyuncusu yok . Jota falan demeyin Allah aşkına . Hele Cerny ayakta duramıyor . Cengiz onlardan beter . Dikkatimi çeken bişeyde akşam hakem bir penaltını vermemiş üstüne de uydurma bir penaltı vermiş ama taraftardan hakeme tık yok . Niye Sergen suçlu adam değiştirmemiş . kimi alacak oyuna . Hadi cerny diye bağırdınız oyuna girdi . Ne yaptı ? Sergen kızıp oynamıyorsa ozaman daha vahim . Öyleyse hain ve karaktersiz . Sen hocana kızıp oynamamazlık edemezsin . Yani Sergen Cerny iyi olsa neden oynatmasın . Konya nın yedek kulubesinde hamle oyuncusu bizden fazla . Siz masal mı anlatıyonuz . Beşiktaş tribünde 7 den 70 e herkes hoca . Basit muhabirler youtube kanalı kurmuş futbol uleması olmuşlar . Herkes biliyor ama birtek Beşiktaşa gelen hocalar bu işi bilmiyor . Kaçıncı yönetim , kaçıncı hoca , kaçtane futbolcu geldi gitti . Bide onlar gidincede utanmadan orada başarısız olması için haber yapmak için pusuda bekliyonuz . Bizim camiaya ne hoca ne futbolcu lağzım . Tek gereken iyi bir psikolog.
Hocamız basın açıklamasında söyledi zaten son 2 maç var diye gelecek planım şuan yok diye o sebeple sezon sonu yeni bir hoca olacaktır benim anladığım bu şimdi kimse bişey beklemesin hoca kafada bitirmiş Beşiktaş'ı hayırlı olsun diyelim
Ulan şu kulübü batırdı diyip, dayak yiyerek giden başkanın bile 2 kupası var yazık utanın! Fikret başkan gibisi asla gelmeyecek...
Yapılması gerekeni biz biliyoruz ama sorumluları o erdemi gösterebilirler mi acaba
Sergeni başkan değil tataftar getirtti bu 1 iki başkan gitsinde hırsızlarmı gelsin bu kadar sponsoru hırsız filozof hırsız demir ören şampiyon luk satan sinan engin ve babası serdar bilgilimi gelsin yada çebimi gelsin hoca konusunda kepçe kulak hemen gitmeli
Yazı yazmaktan aciz birisinin futbol gibi kompleks bir oyunu analiz etmesini beklemem, yazıyı okumadım. "Ne planiniz var ne de proje .... yok" yazılmaz. Önce yazarım diyorsan yazmayı öğren.
çok biliyorsunuz ya 5 yıldır o gitsin bu gelsin oda gitsin bu da gelsin sayısız hoca sayısız yönetim geldi gecti demek ki 2 ay 4 ay la olmuyo bu işler demekki kadro ve baska problemler var içeride bırakın bi salın en azından seneyede hoca yönetsin transferlini yapsn hepimiz boş boş konusa konusa kaosa sürüklüyosunuz ortamı
Takım kötü oynamadı. Konya da hafife alınacak bir takım değil. Önemli olan her travmada kendimizi dövmek yerine enerjiyi dışa aktarabilmek. Mesela bu maçı renklilerin kırmızısı oynasaydı. Hakemin verdiği yanlış penaltıdan ülke ayağa kalkmıştı.
Ligi es geçip koskoca Beşiktaş'ı kupaya şartlandırdınız! Derken kupa da gitti! Şimdi de sizin gitme zamanınız! Yeter artık, yeter!
sergene verdiğin plaketle değil , müzeye koyman gereken kupalarla anılman gerekiyordu serdal , derhal olağanüstü genel kurulu topla , sergeni ve serkanı kov arkasından sen de defol , git , takımı yardımcı hocalar çalıştırsın
Onca zaman kupa kupa diye avuttunuz taraftari. Simdi ki yalanlar neler? Derhal gerekeni yapip ISTIFA edinnn!!!!!!
Şampiyonluk için mücadele yok, super kupa yok, derbiler yok, iyi futbol yok, gelistirdigin veya çıkardığın genç futbolcu o da yok peki niye hala sergen var.
güven tazelemek felan kalmadı , hiç bir güven yok , öncelikle serkan derhal kovulmalıdır , arkasından sergen ve serdal derhal istifa etmelidir , yazıklar olsun , şanlı Beşiktaş tarihi sizi affetmeyecektir .
3 S den kurtulma zamani Sergen,Serdar,Serkan 1 tjk ye döner diger 2 sini yorumcu zaten tabi artik kim kahle alir yaptiklari ortada kusacasi defolun gidin Besiktas tan
taraftar sergeni gönderemez ve samsunun eski hocası ve ekibini getirtemezse , hatta madem yeni hoca gelecek bu sefer bizzat ilhan palut ve ekibini getirtmeyecekse ; artık sadece basit ve her şeyi kabullenmiş bir seyirci yığınıdır.. Sergen bugünün değil yarının sorunudur. Yeni sezona başlarsa , 4 maç oynar olmuyor der gider.. çok kritik bir eşikteyiz..
Kötü bir kadro yok , ama Beşiktaş yıllarca hoca seçimi konusunda amatör kararlar veriyor. Ki kadro zaten bahane olmamalı, konyaspordan eksiğin ne senin ? Konyayı yenemiyorsan evinde kupayı alma zaten. İlhan Palut başarılı bir hocadır, Sergen Yalçın kötü bir hocadır. Getir abi İlhan Palutu potansiyelli bir hoca , yıllarca yanlış hoca seçimi yapıp havlu atıyoruz. Biz görüyoruz siz nasıl göremiyorsunuz aklım almıyor.
ya bu kişilerin bjk lilikleri bile şüpheli. serdal bey bjk başkanı olacak vasıfta değil sergen zaten hoca falan değil. bakın nasıl yol yaptı dün. tam da istediği gibi oldu taraftar istemezse giderim diyor son 2 hafta diyor. yaza hazırlık. mis gibi. sergenciler nerdesiniz. ama suç sizde değil başkan vardı bizim yönetim vardı onlardan çıt yok. yahu bjk başkanı diyor ki sene başında benim hedefim avrupa falan değil. oyunculara bırakıyorum diyor. adamın düşünce yapısına bakın ve adam hala orada başkanlık yapıyor
Dün ve bundan önceki bütün maçlarda benim gibi izledin 10 aydır takımın başındasın bize masal anlatma hiç bir derbi kazanamadın rafayı sen küstürdün
Solksjaer gibi adama biraz sabir edemediniz. Sergen lobisi zorla Sergeni Besiktasin basina getirdi. Cunku biliyorlar, Sergen ile basari gelmez, adam inatla olaitan ve bilali kanatta oynatiyor, calim ozelligi olmayan kanat mi olur. Olaitan tam bir anadolu topcusu, cok savruk, futbol akli yok. Deli dana gibi kosuyor. Birdaha gelmeksizin kovulmasi lazim Sergenin. Sergenciler kina yaksin
Bu baskan denen akepe yalakasi tum umudunu fulyanin satisina baglamis... Fulya satilacak o paralari car cur edecek.... Ulan tum sezon boyunca senin takimini catir catir diktilerde adam akilli cikip duzene bir ses cikaramadin... Net bir sekilde anlasiliyorki baskanindan hocasina taraftarindan medyasina besiktas akepe tarafindan ele gecirilmistir, cocuklugumda tuttugum takim bu degil
Yapılacak şey bu kulübü taraftarı, yöneticisi, geçmiş yöneticileri dahil, teknik kadroları ve futbolcuları toparlayıcı, kucaklayıcı yönetici ve teknik adamlara ihtiyacı var.